Toen ik 8 jaar was kreeg ik een beugel. 36 Jaren verder waren mijn voortanden uiitgewaaierd, zodat ik aan brackets begon. 4 Tanden en kiezen uitgetrokken. Ik woonde en werkte in die jaren in de VS.
Na 2.5 jaar brackets gedragen te hebben had ik keurige rechte tanden. Nu ben ik 60 geweest en mijn voortanden waaieren weer uit, met een spleet tussen de voortanden. Nu heb ik gehoord dat het kaakbot niet meer ´´meewerkt´´ als ik weer beugelbehandeling onderga. .. Graag een mening van een ortho. Ik heb een drukke baan en moet veel reizen daarvoor, maar durf bijna niet meer te lachen :smt010 . Bij voorbaat dank!
Na 2.5 jaar brackets gedragen te hebben had ik keurige rechte tanden. Nu ben ik 60 geweest en mijn voortanden waaieren weer uit, met een spleet tussen de voortanden. Nu heb ik gehoord dat het kaakbot niet meer ´´meewerkt´´ als ik weer beugelbehandeling onderga. .. Graag een mening van een ortho. Ik heb een drukke baan en moet veel reizen daarvoor, maar durf bijna niet meer te lachen :smt010 . Bij voorbaat dank!
Re: Beugelen na je 60ste levensjaar?
zet m op isah60. je wordt wel 120, jouw vraagt geeft de burger moed!
(neem nu wel n spalkje en bitje voor de avond). Een goede ortho is voor t leven isah60, je haar, huid, ogen EN tanden veranderen, dus je moet t allemaal bijhouden. zet m op he! mijn steun heb je :smt006
vr.gr.
Buitenbeugels en activatoren werken daarom niet bij volwassenen. Maar een slotjesbeugel daarintegen SUPER. Realiseer je wel dat de meeste orthodontisten heel veel ervaring hebben met kinderen, maar relatief veel minder met behandelingen voor volwassenen. Tandartsen ook...
Dus vaak wordt een orthodontische behandeling voor een volwassene afgeraden op oneigenlijke gronden. Gewoonweg door onwetendheid, of 'nederlands calvinisme'. Dan wordt gezegd: 'Een beetje scheve tanden hoort gewoon bij je leeftijd...'
Buiten de randstad zijn (naar mijn dagelijkse ervaring) de tandartsen en orthodontisten erg terughoudend met beugelbehandelingen voor volwassenen. Ze sturen de patient weg met 'ik vind het niet nodig'. Of: 'kan alleen met een lange behandeling en met een operatie'.
Als deze persoon verder zoekt blijkt vaak dat er een heel goede behandeling mogelijk is in korte tijd. Als behandelaar moet je dan wel op de hoogte zijn van de moderne technieken....
Succes he! Vandaag gaat mijn beugel eruit. Ik ben de gelukkigste, mijn dag kan niet meer stuk. Ik ga taart en bloemen halen voor mijn ortho, jihaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:smt003
dus ik zeg, wat is de reden van dat uitwaaieren en wat is daar uiteindelijk aan te doen
Ik zal - voor de zekerheid -een afspraak maken met een paradontoloog!