Kan een kaakoperatie de vorm van je mond veranderen?

Author:
tsjongejonge
Posted:
vr, 07/22/2011 - 13:31
Ik vraag me af of je dmv een kaakoperatie de vorm van je ook mond kunt veranderen?

Dank alvast voor antwoorden !
BJN

De enige die je een realistisch beeld kan schetsen is een team van kaakchirurg en orthodontist. Want er zijn verschillende behandelingsopties met daarmee verschillende resultaten.

In het team wordt met jou besproken wat de mogelijkheden zijn. Daarin staat centraal wat jou verwachtingen zijn, en of die te bereiken zijn. Dat is heel belangrijk tevoren goed door te spreken.
Ik denk dat je op een forum niet moet verwachten dat er een individueel gericht antwoord komt. Want wij kunnen je niet zien en niet met je aven naar wat jij precies wil. Juist in dit soort zeer specifieke en ingrijpende behandelingen zijn 1 op 1 gesprekken belangrijk. Dan kom je er niet met een online advies.
Eigenlijk is het online advies: zoek contact met een orthodontist (via je tandarts) en zorg er voor dat die veel ervaring heeft met gecombineerde behandelingen. Vraag gewoon hoeveel behandelingen van dit soort die doet. Minder dan 1 per maand vindt ik weinig...
wo, 07/27/2011 - 20:41 Permalink
Pingel

Ik denk dat bij de meeste kaakoperatie's je mond wel iets veranderd. Kan ook niet anders lijkt mij. Of ze nou je onderkaak naar achteren gaan verplaatsen of zoals bij mij gaat gebeuren, je bovenkaak naar voren: het zal altijd invloed hebben op je mond.

Is het de bedoeling dat je een operatie moet ondergaan? En wat gaan ze dan doen?

En je monde 'vrolijker' maken? Elke mond lijkt vrolijk als je lacht.... :wink:
ma, 08/01/2011 - 16:06 Permalink