Rampen gebit

Author:
Meneertje
Posted:
za, 07/23/2011 - 21:24
Hallo

als eerst mijn excuses voor het niet voorstellen en als ik deze topic in een verkeerde thread heb geplaatst sorry .

Okay! ik loop al de heletijd te vechten tegen mijn gebit , alles is goed recht! maar er is altijd iets mis

sinds ik klein was al , moest ik elke jaar naar de tandarts of periodes van halve jaren moest er altijd iets gemaakt worden ik heb altijd gaatjes gehad zelfs een halfjaar na de reparatie

ik ben voor het laatst toen ik naar de tandarts ging was ik 17 en nu ben ik 21

op de 14e zijn er 2 vullingen bij de kiezen gekomen deze zijn niet van composiet

op mijn 15e zijn me voortanden gerepareerd en heb ik 4 vullingen gekregen aan mn onderkiezen

op mijn 16e zijn er nog 2 tanden gevuld en op me 17e een gaatje achter me voortand gevuld

ik heb constant elke keer een gaatje , ik drink geen cola , ik rookte niet , en ik blowde niet

nu enkele jaren niet geweest en de laatste 2 jaren zijn er ontzettend veel gaatjes bij gekomen zelfs onder een gevulde kies en boven is het totaal een rampgebied waar aleen de grote kiezen goed van zijn de rest heeft breuken en grote gaten

ik ben in de lente naar de tandarts gegaan / nouja zelf een tandarts genomen omdat mijn moeder het niet kon betalen tot me 18e en ik alles zelf moest doen en zelf niet kan betalen

heb ik een hele lijst gekregen maar de boel valt wel te maken .... gelukkig

MAARrrrrrr..... er zit een flinke prijskaartje op ,

er word veel gevuld 3 wortelkanaalbehandelingen , wat nu 4 is en naar minimale schatting kost het zo meer dan 2500 euro bij een angsttandarts , ik ben zelf als de doods voor de tandarts maar ik hou van mijn gebit tis mijn alles ik verzorg het goed , en de tandarts die zei dat het door suikertekort kwam ,, het lijkt me wel een hele goeie

maar nu ik ga verhuizen en ik aleen een uitkering heb , en een zorgverzekering die niet alles op een rijtje heeft kan ik dit echt niet betalen naar financiele verwachtingen kan ik pas na 2 jaar een aanvullende verzekering nemen bij een andere zorgverzekeraar

ik zie er tegenop om kronen te nemen omdat ik geen implantaten wil

ik woon op mezelf en ik heb het al aardig krap en ik kan nog voorlopig niet gaan werken jammergenoeg ,,,

ik zoek graag naar tips v oor mensen met een rampen gebit , ik zie het eigelijk wel zitten om een frameprothese te nemen maar ik denk dat dat niet kan ,, het zal voor mij een goeie oplossing zijn

ik kan niet eten door de gaten mijn zelfverzekerheid is ingegooid
en ik kan me nooit goed vertonen tegenover de dames omdat ik zon slecht gebit heb en niet durf te glimlachen het zit erg in prive vooral , en ik wil model worden kheb een knappe kop maar geen gebit ervoor ,, ik baal hier flink van

mijn gebit is net een auto die elke 1000km een reparatie nodig heb

dus na die dure investering ben ik bang dat er nog heel veel meer kom en het eerste is al onmogelijk voor mij

ik ben er helemaal gek van ,,, ik wil zelfs een lening ervoor afsluiten maar dat zal financieel niet kunnen omdat ik niet de rijkste ben, en ik wil geen bank overvallen , of criminele activiteiten vertonen want ik ben een normaal mens en geen maniak

ps: neem sommige dingen niet te letterlijk op : de bedoeling is dat ik er veel voor overheb om een normaal gebit te krijgen zonder pech omdat het nogal krakkemikkig is
ik poets mijn tanden smorgens met oral b tegen gaatjes en savonds voor het slapen gaan met sensodyne tegen tanderosie

Edit : Om even toe te voegen ,, mijn moeder heeft een kunstgebit bij een aardig jonge leeftijd , mijn vader heeft ook niet zon supergebit , en bij me zus is het zon ramp dat alles eruit moet getrokken worden
is het erfelijk ??

Ik wil gewoon niet als iemand terrecht komen met een junken gebit of die echt een afgrijzelijk gebit heeft en ik ben nog zo jong -,-

en sorry voor mijn typgedrag

iemand tips ??