Hallo allemaal!
Ik heb volgens mij een ontstoken zenuw, het lijkt net alsof ik mijn hart slag voel en het doet ontzettend (irritant, zeurend) pijn! het lijkt net alsof mijn glazuur helemaal weg is en ik op hele taaie vlees kauw. ik heb op het forum gelezen, en ik ga er vanuit dat het een ontsteking is.. is het voor mij niet beter om mijn zenuw eerst af te laten sterven, voordat ik een W.K.H neem? want ik ben heel bang voor de tandarts.. mocht ik hiervoor kiezen, welke consequentie's kan ik dan tegemoet komen?
Met voorbaat dank
Ik heb volgens mij een ontstoken zenuw, het lijkt net alsof ik mijn hart slag voel en het doet ontzettend (irritant, zeurend) pijn! het lijkt net alsof mijn glazuur helemaal weg is en ik op hele taaie vlees kauw. ik heb op het forum gelezen, en ik ga er vanuit dat het een ontsteking is.. is het voor mij niet beter om mijn zenuw eerst af te laten sterven, voordat ik een W.K.H neem? want ik ben heel bang voor de tandarts.. mocht ik hiervoor kiezen, welke consequentie's kan ik dan tegemoet komen?
Met voorbaat dank
Re: Onstoken zenuw?
Wat houd een WKB precies in? halen ze AL mijn tanden open, of alleen de kapotte tand?
MVG
Uiteraard alleen de tand of kies waarvan de zenuw ontstoken is.
Tijdens de behandeling wordt de zenuw (of de resten daarvan, als de zenuw al deels is afgestorven) verwijderd, en wordt het wortelkanaal gereinigd.
Als je te lang met de ontsteking blijft lopen, kan die zich uitbreiden naar het bot rondom de wortelpunt. Hierdoor kan de tand of kies los gaan staan, en verloren gaan.
Tja, wat je moet doen weet je natuurlijk wel......
Het is moeilijk om naar de tandarts te gaan als je bang bent, maar zeg nou zelf; zo kun je ook niet blijven lopen?
Trekken kan altijd, maar weg is weg. Welke tand of kies is het?
Schraap al je moed bij elkaar, en maak een afspraak.
Succes!
het gaat om de kies links boven niet de verstandkies(heb ik nog niet) ook niet de een na laatste, maar die erna, die beetje langere kies waarmee je vaak kauwt.
Is het een mogelijkheid om te wachten tot mijn zenuw dood is? en hoelang kan dat duren, en hoe gaat een WKB ter werk?
sorry voor al deze vragen, zijn een beetje teveel
MVG
Je krijgt een verdoving bij de behandeling en de pijn van een verdovingsprikje stelt niks voor vergeleken met zenuwpijn
Best kans dat dat al het geval is hoor. Heb je misschien een tijd geleden ook al last gehad van deze kies? Als een ontstoken zenuw afsterft, kan het namelijk zo zijn dat je een periode even geen last meer hebt. Maar de pijn komt altijd terug.
Dit kan komen doordat de ontsteking zich via de wortelpunt heeft uitgebreid naar het bot. Daardoor lijkt het soms of de kies wat hoger staat.
Maar weet je, ik ben 'maar' een assistente, en zeg ook alleen maar wat ik geleerd heb en wat ik dènk (door wat ik onze praktijk heb gezien). Als je echt wilt weten waar je aan toe bent, moet je toch naar de tandarts. Ik sluit me dan ook aan bij het antwoord van miT.
Oh ja, hoe een wortelkanaalbehandeling in z'n werk gaat, kun je hier lezen
Gáán hè....?
Succes!
En ja, ik had al een tijdje gelede hier pijn van, maar dat was alleen bij het drinken ofzo, niet zomaar 24/7 zoals nu.