Ik heb 2 weken terug mijn tanden en kiezen laten trekken onder narcose in het ziekenhuis, dus toen ik wakker werd had ik de prothese al in, en op zich allemaal goed verlopen.
Nu kan ik voorzichtig al weer wat vast voedsel nemen, maar het probleem is dat als ik mijn kaak ontspannen hou, mijn voortanden achter mijn ondertanden staan, met als gevolg dat mijn kiezen niet op elkaar komen, dus om nu te kunnen eten moet ik mijn gebit uit doen, zodat ik met het tandvlees nog een beetje kan kauwen.
Dat was dus met mijn eigen tanden zeker niet het geval, dus mijn vraag is, zou dat weer goed komen als de kaak nog verder slinkt, of klopt dan gewoon het gebit niet.
Mvg Harly
Nu kan ik voorzichtig al weer wat vast voedsel nemen, maar het probleem is dat als ik mijn kaak ontspannen hou, mijn voortanden achter mijn ondertanden staan, met als gevolg dat mijn kiezen niet op elkaar komen, dus om nu te kunnen eten moet ik mijn gebit uit doen, zodat ik met het tandvlees nog een beetje kan kauwen.
Dat was dus met mijn eigen tanden zeker niet het geval, dus mijn vraag is, zou dat weer goed komen als de kaak nog verder slinkt, of klopt dan gewoon het gebit niet.
Mvg Harly
Re: Prothese
Ik ga ze maandag gelijk maar een belletje geven, en hopelijk is er nog iets aan te doen.
Als ik zo het hele verhaal nog eens lees, dan is er echt iets niet goed met de prothese. Echt terug gaan dus!
Succes ermee!
Ik heb eigenlijk nog een vraag, het is nu ruim 2 weken geleden dat de tanden en kiezen boven en onder zijn verwijderd, maar ik voel best wel behoorlijk wat scherpe stukjes tussen mijn tandvlees.
Misschien wel stukjes tand of iets van bot, maar het is heel vervelend als het gebit er op drukt, daar hebben de mensen van de prothese niks mee van doen, want dat is bij de kaakchirurg gebeurt.
Hebben jullie een idee wat het is en wat ik er mee aan moet en is dat normaal?
Gr Harly
Ik zal ook wel even vragen aan de mensen van de prothese wat die er van vinden, die zullen er ook wel meer mee te maken hebben gehad.
Bedankt weer voor je antwoord!
Dat hadden we dus helemaal niet meegekregen, ook in de brochure staat er niks over, neemt natuurlijk niet weg dat het niet klopt, maar is toch wel een geruststelling, want deze tanden zijn zo bot dat je gewoonweg niks door kan bijten.
Ik had al een afspraak staan voor donderdag, dus die houden we maar zo, ben wel heel nieuwsgierig hoe ze dit gebit dan gaan pas maken, het enige wat ik zo kan bedenken is dat ze de achterkant boven en onder op dikken, zodat in ieder geval de kiezen elkaar raken, maar goed dat zullen ze beter weten als ik.
Ook heeft hij geprobeerd een scherfje aan de voorkant van het tandvlees weg te halen, want daar had ik behoorlijk last van met het gebit in, maar dat lukte niet, en nu heeft hij wat ruimte in de prothese gemaakt, dus zo tobben we maar weer verder.
Ook ga ik nu wel gebruik maken van kleefpasta, want zodra ik iets probeer te eten, zwerft het ondergebit helemaal los door mijn mond, en dan is kauwen niet mogelijk.
Veel succes!