Fistel.

Author:
xChocolateBlossom
Posted:
zo, 08/14/2011 - 14:41
Hoi,
Ik ben afgelopen maandag naar de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Ze heeft de zenuw weg gehaald en alles goed schoon gemaakt. Ik ging naar huis en toen de verdoving de volgende dag uitwerkte had ik last van hevige pijn. Ik ging dus weer terug en ze had weer goed schoongemaakt en de druk in mijn kies wat afgenomen. Nou goed... die dag was mijn wang ookal wat dik.
Ik kreeg een recept mee voor antibiotica voor één week. Ik ging weer naar huis en de pijn was stukke minder... af en toe een pijnstillertje maar ik voelde er al bijna niks meer van. Alleen mijn wang werd veel dikker. Paar dagen er na is mijn wang gewoon weer normaal... maar rond de kies heb is mijn tandvlees heel opgezwollen of is het een soort puist wat jullie fistel noemen volgens mij. Er komt een beetje pus uit en veel meer bloed. Het is niet continu dat dit gebeurt maar af en toe. Ik wou weten of ik hier echt last van heb want ik heb geen pijn en mijn wang is al niet meer dik... en mijn tand is goed schoongemaakt. Is dit niet gewoon een reactie dat de antibiotica aan het vechten is met die bacteriën?
xChocolateBlossom

Je hebt een fistel :smt003. Flauw, sorry. Klaarblijkelijk is de ontsteking nog niet bezworen, ik zou terug gaan naar de tandarts.

maar ik zit nog aan de antibiotica, het kan dan toch ook gwn daardoor genezen?
zo, 08/14/2011 - 19:33 Permalink
Basset

een fistel is een rioolbuis, het vuile water kan naar buiten maar de ratten kunnen naar binnen = met andere woorden mondkiemen gaan via de fistel naar binnen en kunnen de ontsteking verergeren terwijl de pus naar buiten loopt... hervijlen dus en of bijkomend kanaal zoeken... of ab dosis ongeschikt ...
di, 08/16/2011 - 15:44 Permalink