Problemen met vullingen. Wie kan mij helpen?

Author:
Jolanda88
Posted:
do, 08/25/2011 - 13:03
Beste lezer,

Ik loop al een aantal jaar rond met een probleem wat echt opgelost moet worden. Ik probeer het hieronder zo kort en volledig mogelijk op te schrijven.

Ik ben een vrouw van 23 jaar. Sinds drie jaar zit ik bij een nieuwe tandarts. Deze staat in Nederland erg goed aangeschreven. Ook mijn familie heeft geen problemen met hem.

Echter was mijn eerste behandeling bij hem een wortelkanaalbehandeling. Er was een gaatje onder mijn vulling terecht gekomen en kon niet meer gered worden. Het gedeelte wat van mijn tand over bleef was klein maar er kon nog goed een grote vulling op. Toen ik een half jaar later terug kwam zat er een gaatje onder een andere vulling van mij. Ook had ik een klein gaatje in de kies ernaast die hij voor de zekerheid wilde vullen. Omdat de tandarts niet weer een wortelkanaalbehandeling wilde doen is de kies met de vulling eruit gehaald bij de kaakchirurg. Ondertussen groeit er een verstandskies op deze plek. Echter een jaar hierna was er een gaatje onder de vulling van mijn wortelkanaalbehandeling weer een gaatje gaan groeien. Toen zijn assistent (ook afgestudeerd tandarts) de vulling van deze tand af wilde halen is de gehele kies kapot gegaan. Hierdoor is ook deze kies verwijderd bij de kaakchirurg.

Nu ben ik gisteren weer bij deze tandarts geweest en is er weer een gaatje gevonden onder de vulling die ongeveer een jaar geleden in mijn kies is gezet. Deze vulling moet er nu weer uit en er moet een nieuwe vulling in gezet worden.

Nu is het mijn vraag. Hoe kan het dat er in drie jaar tijd twee keer een gaatje ontstaat onder een nieuwe vulling. Ik poets mijn tanden elke dag, ik flos en ik gebruik mondspoeling. Ik wil namelijk niet al mijn tanden op deze manier kwijt raken. De vullingen die erin gezet worden zijn witte vullingen.
Workie

goede mondhygiene of goed aangeschreven 1 van beiden klopt waarschijnlijk niet.
Het kan ook allebei zijn :wink:

Iemand die hoog staat aangeschreven is niet altijd een goede tandarts. Vaak hebben ze veel kennis en geven ze veel lezingen en weet ik wat nog meer allemaal, en weten ze het heel goed maar gaat het in de praktijk mis. Soms moeten ze gewoon eens goed bepalen wat hun hoofdtaak is en zich daar op concentreren en er het beste uithalen.
do, 08/25/2011 - 21:19 Permalink