Hallo,
ik heb een vraag;
ik heb gister mijn verstandskies laten trekken bij de tandarts. Dat op zich ging verder goed.
Hij heeft het alleen niet gehecht (dat hij de vorige keer wel gedaan) en ik vroeg me nu af (uiteraard vergeten te vragen op dat moment); er zit nu echt een "gat" (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) waar die kies zat... hoe lang duurt het eer dat dicht is?
Groetjes en heel erg bedankt
ik heb een vraag;
ik heb gister mijn verstandskies laten trekken bij de tandarts. Dat op zich ging verder goed.
Hij heeft het alleen niet gehecht (dat hij de vorige keer wel gedaan) en ik vroeg me nu af (uiteraard vergeten te vragen op dat moment); er zit nu echt een "gat" (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) waar die kies zat... hoe lang duurt het eer dat dicht is?
Groetjes en heel erg bedankt
Re: kies getrokken
Gewoon even googlen, dan weet je alles.
ik vroeg me, na de antwoorden gelezen te hebben af;
waarom kies je voor hechten/ niet hechten?
Is het niet beter om te hechten (want dan is het maar dicht er kan er iig niets vies meer inkomen).... ?
b. er moet voldoende los tandvlees zijn om de wonde volledig te bedekken bij het hechten. Dat is bij kiezen zelden zo. Bij sinusperforaties bijvoorbeeld dien je daar secubdaire sneden buiten de extraktiezone te maken. Hierbij maak je tandvlees los zodat je de wondranden tegen elkaar kan schuiven en hechten. de secundaire sneden worden dan zo goed als het kan gehecht en dus niet hermetisch eventueel met wondverband bedekt.