ik heb sinds vrijdag een bovenprothese geplaats gekregen,en eigenlijk gaat alles super!!het staat supermooi,vorm van oude gebit,dus valt ook niet op,en praten gaat ook bijna gewoon,ik kon de eerste avond al zachte dingen eten,en sinds gisteren alles alweer!! moet alles wel snijden.heb ook bijna geen pijn)alleen savons begint het wat te zeuren maar dan is een paracetamol voldoende!
wel heb ik een vraag over het afbijten met de voortanden,natuurlijk is het daar nog gevoelig,maar kun je dat uiteindelijk als de wonden genezen zijn wel??mijn moeder bijt nl gewoon een appel af(al jaren prothese)hoor ook wel verhalen dat sommige zeggen dat je gewoon in een appel moet bijten!!!heb het gevoel dat ie dan gaat knappen ofzo en iets wipt in het gehemelte.
en tevens een vraag,ik vind de tanden iets te lang,kan degene die hem gemaakt heeft dat ter plekke iets bijslijpen ofzo??
hoop op antwoord!
groetjes jessica
wel heb ik een vraag over het afbijten met de voortanden,natuurlijk is het daar nog gevoelig,maar kun je dat uiteindelijk als de wonden genezen zijn wel??mijn moeder bijt nl gewoon een appel af(al jaren prothese)hoor ook wel verhalen dat sommige zeggen dat je gewoon in een appel moet bijten!!!heb het gevoel dat ie dan gaat knappen ofzo en iets wipt in het gehemelte.
en tevens een vraag,ik vind de tanden iets te lang,kan degene die hem gemaakt heeft dat ter plekke iets bijslijpen ofzo??
hoop op antwoord!
groetjes jessica
Re: niet afbijten voortanden met pasgeplaatste prothese
Ik heb je een PB gestuurd.
Simon99