Ik heb boven en onder een gedeeltelijke gebitsprothese.
Mijn bovenprothese gaat steeds stuk dus laat een nieuwe maken met een frame erin.
En ik zei vanmiddag tegen de tandarts doe ik volgend jaar de onder prothese en zegt de tandarts dat het niet kan omdat ze allebei tegelijk moeten.
Maar als ik ze allebei tegelijk doe dan sta ik voor hoge kosten want dan is er 1 gebitsprothese wat ik helemaal zelf moet betalen en niet vergoed krijg van de zorgverzekering.
Maar waarom kan het dan niet dat ik nu de bovenste laat doen en volgend jaar de onderste?
Mijn bovenprothese gaat steeds stuk dus laat een nieuwe maken met een frame erin.
En ik zei vanmiddag tegen de tandarts doe ik volgend jaar de onder prothese en zegt de tandarts dat het niet kan omdat ze allebei tegelijk moeten.
Maar als ik ze allebei tegelijk doe dan sta ik voor hoge kosten want dan is er 1 gebitsprothese wat ik helemaal zelf moet betalen en niet vergoed krijg van de zorgverzekering.
Maar waarom kan het dan niet dat ik nu de bovenste laat doen en volgend jaar de onderste?
Re: Gedeeltelijke prothese
waarom laat je geen afdrukjes maken in december laat ze ideaal maken zonder dat er een onderprothese in zit en start op 2 januari met de andere prothese, was je toch van plan zo te doen en op deze wijze hou je de ongemak heel kort
Wanneer je de eerst de boven laat maken, wordt die gemaakt tenopzichte van de onderprothese.Waarschijnlijk zijn van je onder prothese de tanden en kiezen al ingesleten.
Wanneer je boven en onder tegelijk vervaardigd,kan de technieker volgens de richtlijnen te werk gaan,zodat er een veel beter eindresultaat is.
Wat je wel kan doen in overleg met je tandarts uiteraard, de boven prothese in 2011 declareren en de onder prothese in 2012 declareren,maar dus wel tegelijk laten vervaardigen.
sry :oops: