Gaatje, last ervan en 6 weken wachten om te vullen

Author:
glas zuurtje
Posted:
do, 09/15/2011 - 10:41
Hoi,

3 weken geleden is er een gaatje ontdekt.

Heb er last van; het zeurt en inmiddels doet al het eten en drinken dat er langs komt zeer. Loop de hele dag te poetsen en te spoelen.

Nu ben ik al een week bezig om de vul-afspraak te vervroegen en er is gewoon geen plek. Het advies: slik maar pcm. Hallo? 6 weken lang? Nee. Bovendien geef ik borstvoeding.

Net weer gebeld, want ik wil niet zo het weekend in, maar er is echt geen plek en ik moet dus nog 3 weken wachten.

Bluffen dat we met het hele gezin weggaan bij die praktijk heeft ook geen zin, want in mijn woonplaats zijn geen tandartsen die nieuwe patienten aannemen.

Is zolang wachten normaal? Iemand nog tips?

Groetjes en bedankt.
Timelord

het kan natuurlijk best zo zijn dat er geen 'gaatje' is vrij te maken in hun planning. Een gaatje is op zich niet heel ernstig, als het maar niet al te ver gevorderd is. Blijkbaar heeft uw tandarts het idee dat het wel kan wachten, anders zegt ie er wel bij dat het vullen vrij snel moet gebeuren en niet pas na 6 weken.

Wat voor eten en drinken doet eigenlijk zeer? Koud, warm, zoet?
do, 09/15/2011 - 11:26 Permalink
vV

pijn is altijd een reden om sneller geholpen te worden. Vind het ronduit belachelijk en schandalig dat hier deze wachttijd aan gehangen wordt.
Overigens weet ik niet of er net buiten de woonplaats wel tandarsten zijn die aannemen? is wellicht een idee, hoeft er niet dagelijks heen immers. en geeft een bepaald signaal af.
Daarnaast is iemand zo lang door laten lopen met een pijnklacht die pijnstillers behoeft basis genoeg voor een klacht...vind ik.. pijnklacht: patient zien binnen 24 uur is de minimum termijn diegesteld wordt, ik zie iemand mits op tijd gebeld dezelfde dag. Ook daar waar het pijn is van zaken die verderop al ingepland staan. in ieder geval om de pijn te verhelpen. Anders in het weekend naar de spoeddienst...is de dienstdoende tandarts niet blij mee, die kan dat dan tegen zijn collega ventileren.
do, 09/15/2011 - 12:35 Permalink
Timelord

Het is wel een lange wachttijd, dat is waar. Wanneer ik last heb kan ik al binnen een paar dagen terecht en als ik zeg dat pijnstillers niet werken meestal de volgende dag nog. Maarja, wat doe je ertegen als je bij een tandarts niets eerder kunt krijgen, want veel keus heb je niet. Je moet het maar treffen met een goede.

In de tussentijd is het wel goed het gaatje heel goed schoon te houden, zodat bacterien minimaal gevoed worden, waardoor de schade niet verder toeneemt. En misschien dat wanneer je zegt dat koude dingen pijn opleveren je alsnog eerder kunt komen.
do, 09/15/2011 - 12:50 Permalink