hoekkies 180 graden gedraaid

Author:
aidyl
Posted:
do, 09/29/2011 - 19:02
Hoekkies van mijn dochter is 180 graden gedraaid. Nu adviseert de orthondontist een beugel. De rest van haar gebit ziet er zeer goed uit. Er zou een beugel aan de bovenkant komen, slotjes, gedurende waarschijnlijk 1 jaar.
Is een beugel noodzakelijk? Is trekken van kies geen optie? Heb hier naar gevraagd en orthondontist zet dan dat het mogelijk is dat gebit verschuift. Is dat zo? Zal kies anders niet zelf goed draaien?
Ben bang dat haar andere tanden/kiezen scheef komen te staan en dan al alle pijn, etc die ze er van heeft.
Graag een reactie.
Soul

Waarom een gezonde kies laten trekken? Dat is doodzonde. En er vindt dan inderdaad een verschuiving plaats. Zou ook weer doodzonde zijn. Waarom niet 1 jaar een beugel? Dat is zo voorbij. Ik kan het weten, ook al heb ik mijn beugel 'pas' 10 maanden maar het is zó snel gegaan!
za, 10/01/2011 - 23:15 Permalink
Ortholimburg

We hebben voorkiezen (premolaren) ,kiezen, verstandskiezen(wijsheidstanden) ,maar met hoekkies bedoel je waarschijnlijk de hoektand.Als die 180° gedraaid is , dan betekent dit dat de verhemeltekant zichtbaar is, en dan kan het probleem misschien gewoon met composiet worden opgelost Als de tand idd 180° moet gedraaid worden dan moet hij levenslang op zijn plaats worden gehouden, want anders is de kans groot dat hij terugdraait( of toch voor een deel)
do, 10/13/2011 - 00:09 Permalink