Sinds een jaar of 3 loop ik te sukkelen met een kies.
Het begon met kiespijn, TA dacht dat mijn verstandskies dit veroorzaakte en liet die verwijderen. Na de verwijdering van de verstandskiezen bleef de pijn echter aanhouden, uiteindelijk kwam er een ontsteking aan het licht (zo'n 6 maanden later) die flink had zitten broeien.
Een aantal WKB's verder heeft de TA besloten mij door te sturen voor een apex. Apex is tot 2x toe uitgevoerd: geen succes, pijn en fistel bleven terugkomen.
Uiteindelijk is in mei 2011 de kies verwijderd. Mooi zou ik denken, probleem opgelost. Het ging een aantal maanden goed, had nergens last van en was erg opgelucht. Nu begint het gedonder echter weer; ik heb wéér die pijn in mijn kaak. Dit verontrust mij behoorlijk, aangezien de kies weg is.... Waar zit de rommel dan nu en hoe kom ik er dan wél van af?
Wat denken jullie hiervan? Hoe kan dit nu en wat zou nu de beste oplossing zijn?
Het begon met kiespijn, TA dacht dat mijn verstandskies dit veroorzaakte en liet die verwijderen. Na de verwijdering van de verstandskiezen bleef de pijn echter aanhouden, uiteindelijk kwam er een ontsteking aan het licht (zo'n 6 maanden later) die flink had zitten broeien.
Een aantal WKB's verder heeft de TA besloten mij door te sturen voor een apex. Apex is tot 2x toe uitgevoerd: geen succes, pijn en fistel bleven terugkomen.
Uiteindelijk is in mei 2011 de kies verwijderd. Mooi zou ik denken, probleem opgelost. Het ging een aantal maanden goed, had nergens last van en was erg opgelucht. Nu begint het gedonder echter weer; ik heb wéér die pijn in mijn kaak. Dit verontrust mij behoorlijk, aangezien de kies weg is.... Waar zit de rommel dan nu en hoe kom ik er dan wél van af?
Wat denken jullie hiervan? Hoe kan dit nu en wat zou nu de beste oplossing zijn?
Re: Apex tot 2x toe "mislukt" & na extractie nog steeds pijn
Dacht ik dat ik met een vervelend verhaal zit... jij loopt er al 3 jaar mee! Ik heb vorig jaar augustus een apex gehad die slecht uitgevoerd is in het ziekenhuis van emmen, De chirurg had wat laten zitten en een ouderwetse (slechtere) incisie methode gebruikt... Na de operatie steeds meer pijn, wou zelfs dat ik het nooit gedaan had maar volgens kaakchirurg was er niets aan de hand, iedere keer dat ik weer kwam kon het herstel ook weer langer duren, was ook wel een grote operatie... In november voor een 2nd opinion in zwolle en daar bleek dat ik opnieuw geopereerd moest worden, dat is in januari gedaan. Even goed gegaan daarna maar net als jou kwamen de klachten weer. Voor mijn gevoel is die operatie goed gedaan en de foto's zeggen dat ook. Alleen is het bot nog niet weer aangegroeid. Ik gebruik nu zware pijnstillers en kan met moeite een werkdag van 6 uur maken, moet dan wel gehaald en gebracht worden... Gaat bij mij om de bovenste 4 snijtanden.
Gelukkig heeft mijn nieuwe tandarts zich er bij mij goed in gemengd, één die ook vindt dat zoiets snel opgelost moet worden. Hij heeft weer een bevriend kaakchirurg die "out of the box" denkt. Hun visie is dat dat er in mijn geval zeker niet meer gesneden moet worden... Het is daar bij ontstoken omdat daar niets zit en omdat het ontstoken is wil er geen bot groeien. Beide keren is er een heftige wond achtergelaten en daardoor zenuwen en bloedvaten beschadigd. Het lichaam moet eigenlijk aleen een beetje hulp hebben bij het herstel.
De bevriend kaakchirurg van de tandarts gebruikt daarom tijdends zijn operaties al zuurstof in het wondgebeid. Voor achteraf zijn er zalven voor met active zuurstof. Ontstekenigsremmend, lichaam opbouwend en pijnstillend! Hij heeft al veel succes ermee gehad. Echter is de behandeling nog niet helemaal gewoon binnen de kaakchirurgie en tandheelkunde. Mijn behandelend kaakchirurg haalt de tanden er nog liever uit dan dat hij er wat in ziet... Echter hier ook een artikel: http://www.dentalinfo.nl/artikelen/t18/n557/toepassingen-van-actieve-zu… .
Ik gebruik het nu nog maar een paar dagen maar merk al veel verschil. Druk gaat eraf en vooral het pijnstillende is heel prettig. Kan de tramadol al veel beter laten staan:)
Mocht je eerst nog weerstand vinden om de behandeling te krijgen, er ook een tandpasta versie van, http://www.BlueMcare.nl
Hoop dat je er wat aan hept en heel veel sterkte met je pijn!
Ronald
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Jouw verhaal klinkt ook niet zo prettig...
Heb even gekeken naar de websites die je hier in link gaf, interessante informatie.
Gebruik je zelf de tandpasta en/of mondwater of krijg je echt behandelingen?