Etherische kruidnagelolie tegen kiespijn?

Author:
popjepee
Posted:
wo, 11/09/2011 - 17:32
Hallo,

Ik ben vandaag naar de tandarts geweest omdat ik ontzettende kiespijn had, nu blijkt m'n verstandskies de boosdoener te zijn. De kies is niet meer te redden en ik heb nu een noodvulling + verwijsbrief voor de kaakchirurg. Helaas kan ik daar pas 19 december terecht.
De noodvulling is al een hele opluchting aangezien ik gewoon weer kan kauwen e.d. maar ik heb af en toe nog wel pijn en wil eigenlijk niet te veel aspirines slikken (wat ik de laatste tijd wel heb gedaan).
Nu las ik dat kruidnagelolie een tijdelijke oplossing kan bieden tegen de pijn, maar ik las ook dat het schadelijk is in bepaalde gevallen.

Mijn vraag is dan ook: hoe gebruik ik de kruidnagelolie (bij De Tuinen gekocht)? Gebruik ik het puur of verdun ik het met water? Aanstippen met een wattenstaafje?

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!
Ortholimburg

Als de tand werd afgesloten met een noodvulling zal kruidnagelolie, of eugenol, zoals het in de tandheelkunde gekend is, niet veel meer helpen. Het is goed om een ontstoken tandzenuw ,een pulpitis te kalmeren, maar dan moet de eugenol tot bij de zenuw kunnen komen, en als de tand dicht is kan dat niet meer.
wo, 11/09/2011 - 18:02 Permalink
popjepee

Bedankt voor de reacties!

Zou mijn tandarts niet als lui willen bestempelen ;). Maar ze hebben gewoon een wachtrij in het ziekenhuis. En het s natuurlijk wel fijn om het beetje in de buurt te laten doen, woon in Winschoten en een verwijsbrief voor de kaakchirurg aldaar (OZG locatie Lucas).

Maar zat vanavond te denken dat ik ff een kennis ga vragen, die zijn stiefzoon is ook tandarts en aan het studeren voor kaakchirurg, misschien kan ik de boel zo een beetje laten vlotten en misschien in Groningen terecht kan.

Heb bovendien m'n verzekering er ff op gezet, die hebben een wachtlijstbemiddeling.

Moet zeggen dat op het moment de pijn heel erg meevalt, eigenlijk wordt het steeds minder. Es kijken hoe ik morgen wakker wordt...

Nogmaals bedankt!
wo, 11/09/2011 - 21:18 Permalink