Bijzonder gevoelige tand waar een brug zit

Author:
Liliwam
Posted:
do, 11/10/2011 - 17:17
Laat ik voorop stellen dat ik niks heb met de tandarts.
Ik poets goed en lang maar laat het niet controleren. Lang geleden zoveel pijn gehad bij de plaatsing van bovengenoemde brug dat ik hard geroepen heb 'nooit meer tot het niet anders kan'.

Dat punt lijkt nu zo'n beetje bereikt te zijn.
De brug zit in de onderkaak, direct bij de eerste 3 kiezen.
Nu is de eerste kies ineens bijzonder gevoelig geworden. De afgelopen paar dagen is de pijn minder geworden maar altijd aanwezig. Wanneer ik spoelwater of koud water gebruik, kan ik werkelijk door de grond gaan.
Het lijkt me dat mijn tandvlees wat is 'afgezakt' waardoor de originele tand/stomp gedeeltelijk bloot is komen te liggen wat dit nu veroorzaakt.

Mijn vraag is nu: wat ik denk, kan dat ook kloppen? M.a.w. kan de gevoeligheid inderdaad daardoor bepaald worden?
Het tweede punt is natuurlijk of dit binnen enkele dagen weer weg is (misschien een onstekinkje) of zal ik toch echt een afspraak moeten gaan maken bij de tandarts hiervoor?

Ik weet dat ik hoe dan ook een afspraak moet maken maar als ik dat nog kan uitstellen, dan ga ik daarvoor.
Het bovenstaande is niet het enige wat aan mijn gebit mankeert maar wel het enige waar ik last van heb.

Alvast bedankt.