prothese bovengebit

Author:
hartm
Posted:
za, 11/26/2011 - 16:21
Hoi,

Heb afgelopen woensdag (23-11-11) een volledige extractie van mn bovengebit gehad. Daarna heb ik direct mn prothese ingekregen. Op zich is alles na 3 dagen best prima! Heb weinig pijn, of pijn die met paracetamol goed onder controle te houden is. Alleen kan ik nog niet kauwen, mn prothese kantelt dan een beetje van links naar rechts en het doet pijn. Maar dat zal hopelijk nog verbeteren. Het andere wat wel hinderlijk is, is een zeer nare geur in mn mond.. Is dit herkenbaar? volgens de tandarts zijn de wonden goed aan het genezen, een bloedprop in de wonden ed. Heb ook geen extreme pijnen oid. Maar de geur is best penetrant, wordt er misselijk van soms. Ben 2 dagen na de ingreep begonnen met mondspoelen mbv een mondspoelmiddel en poets 2 keer per dag mn ondergebit (mn eigen tandjes) en mn tong en gehemelte met tandpasta en reinig mn bovengebit. Maar de geur komt na enkele uren terug. Vooral in de ochtend is het zeer erg! Is dit normaal? en zijn er nog tips om de geur te minderen?

Alvast bedankt!
Newtan

Vaak helpt veel water drinken tegen mondgeur. Tenminste is jouw geval. Dat je alles al heel erg schoon houdt.
Ik neem aan dat een van de kiezen die er uit gehaald is in niet al te beste staat meer was. Dan komt er bijvoorbeeld nog rommel uit een ontsteking. Maar dat is van afstand niet goed te beoordelen.

Spoelen met waterstofperoxide helpt goed. 2%
za, 11/26/2011 - 18:08 Permalink
hartm

Bedankt voor je reactie. Idd ze hebben oa mn verstandskiezen getrokken en deze waren niet meer in al te beste staat.. Ik spoel nu met sensodyne mondspoelmiddel, is dat ook goed? Of kan ik toch beter waterstofperoxide gebruiken? Ga iig alvast aan het water :-)
za, 11/26/2011 - 23:32 Permalink