Vorige week vrijdag liet ik 2 verstandskiezen bij mijn tandarts verwijderen. Het gaat over mijn linker boven- en onderkies. Na 6 dagen blijvende pijn (geen gezwollen kaak, enkel pijn) contact opgenomen met tandarts. Ik mocht direct op consult. De plaats waar mijn kiezen waren werd gespoeld en nadien opgevuld met iets waarvan ik de benaming niet ken. Het is een 'harige' substantie die enorm sterk ruikt. Na dit was mijn tandpijn verdwenen. Geen last meer totdat de dag erna het propje 'haar' uit mijn onderste gat eruit gekomen was. Opnieuw helse pijn! Terug contact opgenomen met tandarts die me zei verder pijnstillers te nemen indien nodig en dat het 's anderendaags al veel beter zou zijn. Er waren geen complicaties tijdens de tandverwijdering. Vandaag is die 'volgende dag' en ik heb nog steeds veel pijn die ik met moeite met Brufen 600 mg onder controle krijg. Ik vraag me af wat deze pijn toch veroorzaakt en hoe lang ik dit nog moet volhouden....
Re: Pijn na verwijderen verstandskiezen
Over beide is op het forum geschreven, even de zoekfunctie gebruiken en je weet van de hoed en de rand :)
Succes!
Je neemt een kromme spoelspuit: Monoject nummer 412 van de apotheek. En daarmee een beetje in het gaatje van de verstandskies uitspuiten. Je mag best wat kracht op de spuit zetten.
Of je neemt een verbandgaasje (klein 5x5 cm). Dat doordrenkt je met de peroxide uit het flesje. Dan twee keer dubbel vouwen en op het wondje leggen. Dan 30 seconden op kauwen, zodat het erin geduwd wordt.
Met de spuit werkt het beste.
4-5 keer per dag goed doen en je bent met drie dagen er vanaf.