Al een hele tijd heb ik last van witte bobbels aan de binnenkant van beide wangen. Daarnaast heb ik ook vaak last van het tandvlees van mijn onder tanden, deze is momenteel ook weer helemaal rood (beide kanten). In mijn gehemelte en mijn boventanden heb ik een stuk tandvlees wat weg is (?) hier zie je een stukje rode, volgens mij ook beetje gele (maar kan dat niet goed zien), ontstoken huid.
Deze klachten heb ik de afgelopen maanden vaak gehad (daarvoor misschien ook al maar toen heb ik er niet echt op gelet) het komt met vlagen en is niet maanden aan een stuk door, maar wel vaak.
Daarnaast heb ik de afgelopen tijd (maanden/jaren) heel veel stress gehad en heb hierdoor ook mijn gebit verwaarloost. Poetste namelijk maar vaak 1x per dag en soms zelfs gewoon weken achter elkaar maar 2/3 keer per week. Heel erg, ik weet het maar was gewoon geen fijne tijd.
Sindsdien 2 x bij de tandarts geweest en blijkbaar (wonder boven wonder) allebei de keren geen gaatjes.
Nu heb ik dus al een hele tijd last van allerlei klachten in mijn mond. Pijn heb ik niet echt, behalve als er dan een stukje tandvlees weg is en ik eet bijvoorbeeld, voorderest is het gewoon beetje hinderlijk die dikkige wangen met witte bobbels en het rode tandvlees.
Ik heb de afgelopen dagen namelijk wat research gedaan op internet en kom verschillende dingen tegen: inderdaad van stress/ongezonde voeidig etc naar mondkanker/tongkanker en soa's in de mondholte. Deze klachten komen vrijwel allemaal overeen met mijn klachten.
Nu is het denk ik al 3/4 jaar geleden dat ik wat seksuele handelingen met verschillende jongens heb gedaan. Heb met hen niet gevreeen maar wel (onveilig) oraal contact gehad, dit waren geloof ik 3 jongens. Vorig jaar heb ik ook met nog een jongen oraal contact gehad..
Dit schoot me dus wel eventjes door mijn hoofd, nooit echt bij stilgestaan en ook nooit klachten als blaasjes/wratjes/extreme jeuk etc bij mijn vagina gehad maar dus wel al geruime tijd vanalles in mijn mond.
Ik maak me er nu een beetje druk over...
Deze klachten heb ik de afgelopen maanden vaak gehad (daarvoor misschien ook al maar toen heb ik er niet echt op gelet) het komt met vlagen en is niet maanden aan een stuk door, maar wel vaak.
Daarnaast heb ik de afgelopen tijd (maanden/jaren) heel veel stress gehad en heb hierdoor ook mijn gebit verwaarloost. Poetste namelijk maar vaak 1x per dag en soms zelfs gewoon weken achter elkaar maar 2/3 keer per week. Heel erg, ik weet het maar was gewoon geen fijne tijd.
Sindsdien 2 x bij de tandarts geweest en blijkbaar (wonder boven wonder) allebei de keren geen gaatjes.
Nu heb ik dus al een hele tijd last van allerlei klachten in mijn mond. Pijn heb ik niet echt, behalve als er dan een stukje tandvlees weg is en ik eet bijvoorbeeld, voorderest is het gewoon beetje hinderlijk die dikkige wangen met witte bobbels en het rode tandvlees.
Ik heb de afgelopen dagen namelijk wat research gedaan op internet en kom verschillende dingen tegen: inderdaad van stress/ongezonde voeidig etc naar mondkanker/tongkanker en soa's in de mondholte. Deze klachten komen vrijwel allemaal overeen met mijn klachten.
Nu is het denk ik al 3/4 jaar geleden dat ik wat seksuele handelingen met verschillende jongens heb gedaan. Heb met hen niet gevreeen maar wel (onveilig) oraal contact gehad, dit waren geloof ik 3 jongens. Vorig jaar heb ik ook met nog een jongen oraal contact gehad..
Dit schoot me dus wel eventjes door mijn hoofd, nooit echt bij stilgestaan en ook nooit klachten als blaasjes/wratjes/extreme jeuk etc bij mijn vagina gehad maar dus wel al geruime tijd vanalles in mijn mond.
Ik maak me er nu een beetje druk over...
Re: Last van rood tandvlees en rare witte bobbels wang
Die kan je vrij gemakkelijk vertellen of dit een SOA is, of simpelweg weer eens ontstoken tandvlees en mondslijmvlies.
Je kunt via de huisarts of via de tandarts verwezen worden.
Gelukkige feestdagen.
Dankjewel voor je reactie. Ik heb mijn tandarts gebeld met het probleem en gezegd dat ik er last van heb. Merk namelijk nu, omdat ik twee keer goed heb gepoetst met paradontax vandaag dat het ontstoken tandvlees alleen maar erger is geworden en heel pijn doet met eten.
Wat denkt u op basis van deze klachten, dat het een onstekingen is of mogelijk wel een soa?
Dan heb ik nog twee vraagjes: hoe uit een soa in de mondholte zich meestal, wat voor klachten en verschijnselen geven die?
En. Wat ik het raarste vind, kan daar namelijk niks op vinden op internet. Wat zijn die dikke bobbelige wangen met witte vlekken en bobbels aan de binnen kant? U enig idee of kan dit ook door het slechte poetsen komen.
Frank, ik dank je alvast heel erg!!!
Kan komen door erg op je wang zuigen of bijten.
En dat is tamelijk onschadelijk.
Je tandvlees kan gewoon vet ontstoken zijn. Dan helpt het om 3 tot 4 dagen goed te spoelen met 2% waterstofperoxide.
5 maal daags 20 seconden. Mag voor of na het poetsen.
Maar ik zou het niet er op wagen om dit voor waar aan te nemen.
Ik stuur regelmatig mensen door naar de kaakchirurg om die expert eens een oordeel te laten geven.
Die hebben daar zes tot tien jaar voor doorgeleerd.