kroon zetten

Author:
anitavanwijk
Posted:
ma, 12/26/2011 - 15:11
Hoi,

Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad in een kies.
Nu is die kies afgebroken. Ik heb er geen last van, hij is niet scherp en het doet geen zeer.
De tandarts wil er een kroon op zetten en ook gelijk op de kies ernaast die ook mogelijk een probleem kan worden.

Moet ik dit doen? Want ik hoor ook dat kronen af kunnen breken en je dan nog veel verder van huis bent....
Graag advies!

Groeten, Anita
Bolus

Ik ben geen tandarts dus in die hoedanigheid kan ik geen antwoord geven, maar zelf heb ik meegemaakt dat een kroon (porselein op metaal) in 2 stukken brak in mijn mond terwijl ik iets aan het eten was. Deze koon was eerder beschadigd doordat de tandarts er een wortelkanaal behandeling erdoor heen gegeven heeft. Er was verder niet aan de hand, ik kreeg een nieuwe kroon van de tandarts onder garantie. Onlangs is er een andere kroon vernieuwd, de oude er gewoon afgeslepen en een nieuwe erop gezet, geen probleem. Ik denk als de tandarts het noodzakelijk vind een kroon te zetten dat je dat ook moet doen. Je bent verder van huis als een 'te veel' opgevulde in tweeën breekt. Dan past er straks helemaal geen kroon meer op en moet je een brug o.i.d. Dat kost wel iets meer pijn in de portemonnee.
di, 12/27/2011 - 10:16 Permalink