stukje van kroon af, na circa 10 dagen af

Author:
marieke78
Posted:
zo, 01/08/2012 - 18:53
Ik heb onlangs een discussie gehad met mijn tandarts. Zij raade mij een kroon aan omdat dat het was....en toen kwam er dus een kroon....die eigenlijk niet echt ,beter gezegd, helemaal niet paste over de legering. Aan alle kanten zag je de legering zitten, waarop zij aangaf dat dit wel vaker gebeurde, als tandvlees zou terugtrekken .TJa.... ik heb stevig en gezond tandvlees met veel dank aan de mondhygienistes (mondgezond arnhem), die dat ook bevestigen.

Goed...daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan en dus begon, nadat de tandtechnicus had beaamd dat dit inderdaad niet de bedoeling was, het gehele hap-circus weer overnieuw...met als gevolg een kroon waarbij je alleen aan de binnenkant nog de legering ziet en die past...ook met bijten..niets aan de hand. Totdat ik een beschuitje (met boter...even voor de goede orde) at...en nu is er een stukje af...waardoor ik (weer) meer legering zie en mijn tong ook nog eens opensnijd

Is dit Normaal? En wat nu.... ik ga morgen een afspraak maken met de tandarts en verwacht dat er "wat bijgeslepen" wordt. Het stukje legering is niet schokkend, omdat het achter mijn mond zit, maar goed... Je betaalt er dik voor... Kan je nu verwachten dat de gehele kroon vervangen wordt? Of dat je een deel van de factuur niet hoeft te betalen? Mij stoort het op zich niet maar gezien de historie heb ik al heel wat vrije dagen opgeofferd (vanwege de niet passende kroon) en nu weer het stukje wat eraf is.... en dan nog de factuur van rond de 700 euro. Ik wil geen koehandel beginnen, maar het gehele circus hoeft niet, als het ook met slijpen kan worden opgelost....maar tja... ik krijg wel de vette rekening,.....kan ik daar dan ook aan laten schaven? Wat is normaal bij zo-iets? Wat is bespreekbaar?