Pijn in kies

Author:
Moedervan2
Posted:
vr, 01/13/2012 - 20:01
Hallo,

Ik kreeg een tijdje geleden problemen met mijn gebit omdat ik aan het knarsetanden was.
Heb een bitje gekregen en de tanden zijn toen weer netjes gemaakt.
Ik zou daarna nog terug moeten komen om een vulling te vervangen en een klein gaatje te laten maken rechts bovenin.
Ik kon niet gaan, ivm de kosten dus werd het 3 weken later gepland, 2 januari om precies te zijn.

Rond half december kreeg ik last van die 2 tanden, een kies en de tand ernaast. Ik had elke keer steken en een zeurend gevoel.
2 januari heeft de tandarts de 2 tanden gemaakt en opgevuld met witte vulling. Een tand moest behoorlijk diep worden weggeboord voordat die weer gevuld kon worden.

Nu is het bijna 2 weken verder en weer heb ik elke keer een zeurende pijn aan die tanden. Snachts moet ik mijn bed uit om een asprine te nemen, anders kan ik niet meer slapen en ook overdag slik ik ze geregeld. Meestal zijn ze na 4 uur uitgewerkt.

Wat kan dit zijn en is het normaal dat je hier zoveel last van hebt?
Newtan

Ja, dat kan wel.
Ofwel er is heel diep geboord en dan is de zenuw van een van de kiezen aan het ontsteken.
Wat waarschijnlijker is, is een spleetje tussen de kiezen. Omdat de vullingen net niet tegen elkaar komen.
Dan blijft er stiekem eten tussen zitten die je tandvlees laat zweren.
En die plek kun je schoonmaken met stokers of floss.
In het laatste geval, dus van die etensresten, ben je het snelste van de pijn af als je dat schoonmaken 3 tot 4 keer per dag doet.
za, 01/14/2012 - 01:21 Permalink
Moedervan2

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik moet a.s. woensdag terug komen voor controle van mijn bitje.
Is het verstandig om dan aan te geven dat ik er nog last van heb?
En wanneer weet je nou of het een zenuwontsteking is of pijn door etensresten?
za, 01/14/2012 - 17:44 Permalink