Een paar weken geleden naar de tandarts geweest voor controle, had een gaatje, is een paar dagen geleden gevuld. Omdat ik benieuwd was hoe een gaatje eruit zag heb ik toen eens goed gekeken.
Toen zag ik op mn voorste kleine kies rechts een klein bruin streepje over het kauwvlak. Blijkbaar is het geen gaatje anders had de tandarts die wel gevuld denk ik aangezien er toch een ander gaatje gevuld moest worden. Het geeft ook geen problemen met tandenpoetsen, zoetigheid of warm en koud. Nu ben ik toch wel benieuwd wat het dan wel is.
Ik was te zenuwachtig om het te vragen omdat het mn eerste gaatje was ;) Als ik moet wachten tot ik weer naar de tandarts moet ben ik een half jaar verder.
Ter informatie omdat ik een handicap heb en daardoor verminderde handfunctie gebruik ik 1x per dag chloorhexidine, verder poets ik 99% van de dagen 2x per dag, drink geen Frisdranken (lust geen prik) alleen 2x per dag vruchtensap met een glas water erachteraan omdat ik moeilijk fruit kan eten. Verder drink ik alleen groene thee en water.
Ik ga hieronder proberen twee foto's toe te voegen....
Heeft iemand een idee...??
Groet,
Jelle
Toen zag ik op mn voorste kleine kies rechts een klein bruin streepje over het kauwvlak. Blijkbaar is het geen gaatje anders had de tandarts die wel gevuld denk ik aangezien er toch een ander gaatje gevuld moest worden. Het geeft ook geen problemen met tandenpoetsen, zoetigheid of warm en koud. Nu ben ik toch wel benieuwd wat het dan wel is.
Ik was te zenuwachtig om het te vragen omdat het mn eerste gaatje was ;) Als ik moet wachten tot ik weer naar de tandarts moet ben ik een half jaar verder.
Ter informatie omdat ik een handicap heb en daardoor verminderde handfunctie gebruik ik 1x per dag chloorhexidine, verder poets ik 99% van de dagen 2x per dag, drink geen Frisdranken (lust geen prik) alleen 2x per dag vruchtensap met een glas water erachteraan omdat ik moeilijk fruit kan eten. Verder drink ik alleen groene thee en water.
Ik ga hieronder proberen twee foto's toe te voegen....
Heeft iemand een idee...??
Groet,
Jelle
Re: Bruin streepje over occlusaal vlak voorste kleine kies??
Als je volgende keer eens met een handspiegel mee kijkt met je tandarts, zie je er zeker nog wel een paar zitten.
Het is dus normaal.
Dankjewel voor je reactie. Ik dat ziet er wel apart uit dan. Ik heb altijd begrepen dat het per definitie gelig was, maar dat kan dus ook bruin verkleuren. Weer wat geleerd vandaag. Ik zal het de tandarts en de mondhygienist eens vragen.
Nogmaals bedankt!
Jelle
Of ik kan meekijken met het spiegeltje bedoel ik ;)