Niet kloppende Factuur

Author:
PatientDoctor
Posted:
do, 02/09/2012 - 17:15
Hallo,

Ik heb mijn gaatjes op 27 januari laten vullen bij de tandarts. Dit waren er 4 en de tandarts zei dat ze alleemal gelukkig nog klein waren. één daarvan was wel wat groter.

Volgens de Factuur die ik heb ontvangen vandaag heeft de tandarts 5 gaatjes gevuld terwijl hij er toch echt 4 zei tegen mij.
Ook heeft hij me gevraagd of ik kon tandenstoken waarop ik antwoorde dat ik het wel kon en hij haalde snel een tandenstoker door mijn mond om het zogenaamd voor te doen. Dat heeft hij als 19.00 euro instructie bijgerekend.

En als laatste heeft hij ook nog een 2x 3vlaks geschreven terwijl ik allemaal kleine gaatjes heb en daar ook toch totaal niks van klopt (andere waren 2 vlaks).

Ik noem tandartsen geen geldwolven of dieven maar dit is toch een factuur die niet helemaal klopt?
En ik vraag me af of ik mijn tandarts wel kan vertrouwen?
fransaki

drievlaks is inderdaad niet klein, ben ik over het algemeen zeker 20 maar eerder 30 minuten mee bezig. Gelukkig bestaat er tegenwoordig de verplichting om bij bedragen boven de 150euro een begroting te geven zodat je precies kunt zien wat er gedaan gaat worden en wat het gaat kosten. Daar kun je het dan met je tandarts over hebben of met een andere tandarts over hebben. Ik zou het in ieder geval eens met hem over hebben dat je dit niet had verwacht, je onaangenaam verrast bent en het geen positieve uitwerking heeft op je vertrouwensrelatie.
do, 02/09/2012 - 20:57 Permalink
PatientDoctor

Bedankt voor het antwoord fransaki.

Ja dat zal ik zeker doen. Maar het vreemde is hij was er ongeveer een uur mee bezig deze 4 te vullen en 2 maal 3vlaks zou al te lang duren.
Dus mijn tandarts heeft waarschijnlijk gewoon maar 3vlaks van gemaakt op de factuur en ik heb geen 3vlaks in mijn mond.
Hij is een goeie tandarts, doet de behandelingen prima maar op de factuur komt nog wel eens onzin voor.
do, 02/09/2012 - 21:57 Permalink
vV

waar de een 30 minuten over doet, doet een ander misschien net zo goed in 15. tijd/snelheid zegt niets , behalve over de persoon en wellicht niveau van assistentie aan de stoel. 4 vullingen in een uur kan prima qua tijd. Punt is wel: wat staat er op de schriftelijke of gemailde begroting? is trouwens niets meer dan een begroting, soms kom je in het werk tegen dat die 1 vlaks toch een 2 of zelfs 3 vlaks blijkt te worden. verder waren wij er niet bij, en aangezien het eerste wat je eigenlijk had moeten doen nog niet gebeurt is, namelijk gewoon de tandarts even om uitleg vragen....de ene 3 vlaks is ook de andere niet, kan van heel simpel zijn , tot lastig met diepe boxen onder het (ontstoken) tandvlees en zo. zonder het gezien te hebben dus geen oordeel te vellen of het qua tijd wel of niet mogelijk is. dus even vragen om uitleg van de nota en eventueel afwijking van de begroting, en is die er niet zeker even aangeven dat die er wel had moeten zijn. ook leermoment voor de tandarts, moet dan beter. Geen reden om hem gelijk aan op te hangen, we moeten allemaal wennen aan het nieuwe systeem...

Ik vind die grens van die 150 voor begroting toch al lastig te interpreteren, patient komt op controle, en gelijk tandsteen verwijderen, dan plan je een vervolg voor werk van zeg maar 135,-. onder de 150 dus geen begroting nodig, maar met de contrtole erbij en tandsteen wel boven de 150,-... moet je dan toch begroting geven voor totaal, of alleen voor d evervolgbehandeling als die boven de 150,- komt...
vr, 02/10/2012 - 09:15 Permalink