Pijn in kies bij drukken op tandvlees

Author:
hwopereis
Posted:
ma, 02/20/2012 - 08:49
Hallo,

Misschien is het handig om me even voor te stellen. Ik ben Han. Ik tandenknars helaas en rook helaas ook. Ik studeer op het moment voor een beta studie, wat de nodige stress oplevert, waardoor ik waarschijnlijk i.c.m. het roken tandenknars.
Verder heb ik tot mijn 17de nooit gaatjes gehad, maar is het daarna eigenlijk elk half jaar wel raak geweest, met gemiddeld een gaatje of 2 a 3.
Nou heb ik helaas een gaatje gehad, volgens mij een jaar of 3 geleden, die eigenlijk net te diep was. Die is toen gevuld, maar na een tijdje, precies terwijl ik op een festival zat uiteraard, is die gaan ontsteken, en moest er een WKB gedaan worden. Die is echter na een half jaartje ook gaan ontsteken, waarna de behandeling herhaald is met een microscoop.

Nu heb ik helaas weer last van die kies. Het is niet zozeer die kies, maar het tandvlees dat er, niet direct, maar iets verder onder ligt. (Het betreft de tweede kies van achteren, onderin.)
Natuurlijk is het vandaag carnaval, waardoor de tandarts alleen spoedgevallen behandeld. Maar voor mij gevoel val ik hier {nog} niet onder.

Als ik op mijn tandvlees druk, dat stuk precies onder het roze gedeelte, dat altijd al iets donkerder gekleurd is, dan voel ik een soort van druk op/in mijn kies. Ik vermoed dat dit een ontsteking van mijn wortel/wortelpunten o.i.d. is, maar ik weet het niet zeker.
Verder is deze tand ook de eerste die de boventanden raakt als ik mijn tanden op elkaar zet, en aangezien ik tandenknars/ met mijn kaken klem....

Nou weet ik alleen niet hoe een tandvleesontsteking voelt, en zou het ook om een tandvlees ontsteking kunnen gaan.
Ik flos verder elke dag, ook tandenstokeren 2x daags, en poetsen probeer ik in ieder geval 2x daags te doen, alleen lukt dat me niet altijd.

Zou iemand me hierover opheldering kunnen geven? Het voelt namelijk niet echt als kiespijn, maar goed, de zenuw is er dan ook uitgehaald, dus wellicht voel ik dan ook geen zeurende pijn.

In ieder geval bedankt!

M.v.g. Han