Ik ben bij de orthodontist geweest en die heeft me aanbevolen om een kaakoperatie te ondergaan.
Boven en onder kaak en mijn kin laten breken.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en hoe jullie het beleefd hebben, ik twijfel enorm bang voor de pijn en eventuele complicaties........
Ik heb 9 maart een afspraak bij de kaakchirurg in Leiderdorp, hij kan me dan precies uitleggen en vertellen wat ze gaan doen en wat de gevolgen er van zijn maar ik vind het fijner om van andere mensen te horen hoe die het beleeft hebben.
Boven en onder kaak en mijn kin laten breken.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en hoe jullie het beleefd hebben, ik twijfel enorm bang voor de pijn en eventuele complicaties........
Ik heb 9 maart een afspraak bij de kaakchirurg in Leiderdorp, hij kan me dan precies uitleggen en vertellen wat ze gaan doen en wat de gevolgen er van zijn maar ik vind het fijner om van andere mensen te horen hoe die het beleeft hebben.
Re: Kaakoperatie onder en bovenkaak en kin
De eerste 6 weken ook enkel zachte voeding, en een tijdje werkonbekwaam. Als je een rustige job hebt, reken op 2 weken, bij zware lichamelijke arbeid toch een 6 tal weken.
Complicaties komen voor ( infecties, soms een plaatje of een schroefje dat er terug uit moet,een tijdelijke zenuwuitval die meerdere maanden kan duren zijn de meest voorkomende.) Mensen die vooraf kaakgewrichtsklachten hadden , hebben na zo'n operatie er wat meer last van, maar ook dit is tijdelijk (herstelt meestal binnen 6-12 maanden)
Ernstige complicaties: nabloedingen: zelden.
In de 30 jaar dat ik werk ben ik nog NOOIT een fatale complicatie tegengekomen.
De OP technieken werden trouwens ontwikkeld in de jaren 50, en zijn dus goed gestandaardiseerd, hetgeen meebrengt dat het veilige techieken zijn.
Reken toch op 2 tot 3 dagen hospitalisatie.
Re: Kaakoperatie onder en bovenkaak en kin
Ik heb zelf erg veel last van knakkende kaakkopjes die ook pijnlijk kunnen zijn en hoop juist dat dat dan ook minder word.
De ortho had het over een flinke afwijking, iets wat max. 2 % is was bij 12,5, geen idee wat precies maar het kwam er op neer dat de onderkaak erg ver naar achteren staat en er weinig kinbot is.
Maar zit inderdaad ook met mijn werk, ik heb een eigen kinderopvang aan huis maar kan eventueel wel te regelen zijn dat ik 2 weken dicht ga en dan eventueel iemand inhuur die me een paar weken komt helpen maar in deze situatie is eigen baas niet ideaal.......
Gelukkig mag ik straks wel met mijn dochter (11) langskomen hoe het bij haar zit omdat de afwijking ook wel "erfelijk" zou kunnen zijn en ze dan bij haar eventueel al een hoop kunnen doen met een beugel. Misschien ben ik daar nog wel het gelukkigst om dat ze mijn kinderen nu extra in de gaten houden........