Tien jaar geleden heb ik mijn verstandskiezen laten trekken. Er zat toen nog een gewone kies onder m'n tandvlees in m'n onderkaak. De kaakchirurg gaf mij toen de optie om het toen te laten trekken of te wachten tot de kies vanzelf door zou komen. De kies is nooit doorgekomen en zit nu nog onder m'n tandvlees. Ik heb er verder geen last van.
Moet ik deze kies alsnog laten trekken of gewoon laten zitten? Ik ben nu 28.
Moet ik deze kies alsnog laten trekken of gewoon laten zitten? Ik ben nu 28.
Re: Gewone kies op plek verstandkies. Trekken?
Waar zou je zelf vrede mee kunnen vinden?
Want het is jouw lichaam.
Zit eraan te denken om de kies toch maar weg te laten snijden. Tien jaar geleden toen ik 18 was, heeft de kaakchirurg mijn verstandskiezen getrokken en gaf hij mij de keuze om deze kies ook gelijk te laten verwijderen of hem te laten zitten en maar hopen dat de kies vanzelf door zou komen. Hij had een gat open gehouden waar ik zelf kauwgom in moest doen om het gat zo lang mogelijk open te houden zodat de kies er door kon komen. Apart iets, maar ja ik dacht er toen verder niet bij na.
Ik zou wel eens willen weten hoe groot het percentage is van mensen die last krijgen van kiezen die nooit zijn doorgekomen en die ze niet hebben laten verwijderen.
Het gebeurt wel, of het gebeurt niet = 1:1.
Wat de statistieken ook zeggen.
Ik zou zeggen: als je het jezelf over 5 jaar niet zou vergeven als je hem er in had laten zitten, laat 'm er dan uit halen.
Bij gezonde mensen levert dan 1-2 weken een dikke lip op, verder niet.
Oké bedankt!