Vorig jaar, op 9 juni 2011, heb ik een kaakoperatie ondergaan waar ze mijn kaak 6mm naar voor en 3mm naar rechts hebben geplaatst. De operatie is heel goed verlopen en het herstel was veel beter dan ik had verwacht, zeker na het lezen van al die enge verhalen op het internet! Wel moet ik zeggen dat ik nog altijd mijn gevoel niet volledig terug heb in mijn kin!
Sinds de dag van mijn operatie was mijn linkerhelft van mijn gezicht opvallend dikker dan mijn rechterzijde. Ik stelde mij hier tijdens mijn herstel geen vragen bij en de chirurg zei ook dat die zwelling wel zou weggaan. Maar nu 8 maanden later is de ongelijkheid in mijn gezicht nog altijd overduidelijk! Wanneer ik mijn handen op mijn beide kaken zet (kaaklijn) voel ik onmiddellijk de oorzaak van de ongelijkheid. Ik voel een grote knobbel zitten en wanneer ik in mijn mond voel, voel ik een enorme harde knikker zitten! Naar mijn gevoel een uitstulping van het kaaksbeen! Wanneer ik moet doorkauwen bij het eten, voel ik een lichte vermoeiende pijn in deze streek!
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, of heeft er iemand ervaring mee?
Groetjes,
Joke
Sinds de dag van mijn operatie was mijn linkerhelft van mijn gezicht opvallend dikker dan mijn rechterzijde. Ik stelde mij hier tijdens mijn herstel geen vragen bij en de chirurg zei ook dat die zwelling wel zou weggaan. Maar nu 8 maanden later is de ongelijkheid in mijn gezicht nog altijd overduidelijk! Wanneer ik mijn handen op mijn beide kaken zet (kaaklijn) voel ik onmiddellijk de oorzaak van de ongelijkheid. Ik voel een grote knobbel zitten en wanneer ik in mijn mond voel, voel ik een enorme harde knikker zitten! Naar mijn gevoel een uitstulping van het kaaksbeen! Wanneer ik moet doorkauwen bij het eten, voel ik een lichte vermoeiende pijn in deze streek!
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, of heeft er iemand ervaring mee?
Groetjes,
Joke
Re: Gezicht ongelijk na kaakoperatie
Klem of knars je heel veel?
Dan vindt je kaakbot blijkbaar dat daar een extra dik stuk bot voor gevormd hoort te worden.
Bedankt voor je snelle antwoord! En inderdaad, ik ben een ontzettend harde tandenknarser en klemmer!
Is hier iets aan te doen? Kan deze knobbel worden weggehaald? Ik hoop het echt want zeker op foto is de ongelijkheid heel goed zichtbaar...
Groetjes,
Joke
En die zal het eerst willen zien.