al lang pijn, niets te zien op foto's

Author:
Maya16
Posted:
di, 02/28/2012 - 16:08
Ik ben ongeveer 2 jaar geleden beginnen pijn krijgen aan een van mijn tanden aan de linkerkant van mijn gebit bij het eten of drinken van koude dingen (of bvb het tanden spoelen).
Bij controle van de tandarts, voelde ik nauwelijks pijn en ik kon ook maar moeilijk aanduiden waar ik nu precies pijn had (het was daar ergens, ook boven of onder was me niet heel duidelijk). Op de foto's was er ook niets te zien.
Ik heb daar ongeveer een goed jaar last van gehad, en ik ben in totaal 2 of 3 keer naar mijn tandarts gegaan hiervoor waarbij alles telkens verliep zoals hierboven beschreven.
Maar dus ongeveer een jaar later is dat gewoon overgegaan...maar heeft het zich verplaatst naar de rechterkant. Begrijpe wie kan. Hier identiek hetzelfde verhaal, niets te zien, bij controle voel ik nauwelijks iets, ik kan moeilijk exact aanduiden waar het is.
Het is niet dat ik de hele dag pijn heb, maar elke keer als ik iets fris (zelfs niet ijskoud) drink, dan is het toch wel voor een aantal seconden pijnlijk genoeg...
En ik wordt het stilaan moe.

Herkent iemand dit?

Oh ja, ik heb nooit echt problematische tanden of mond gehad.
Maya16

De tandarts heeft inderdaad al eens gezegd dat er misschien een barstje in de tand zat. Maar het is dan natuurlijk raar dat het aan de linkerkant dan ineens verdwenen is zonder dat er iets veranderd is.
Is er een manier om die hypothese te bevestigen?
En is daar dan iets aan te doen?
wo, 02/29/2012 - 12:44 Permalink