Ten einde raad...

Author:
Maxi1992
Posted:
wo, 05/23/2012 - 17:27
Beste Tandartsen,

Ik ben Max en ben 20 jaar jong. Het laatste anderhalf jaar heb ik elke keer als ik bij de tandarts kom opnieuw gaatjes... Vorige keer had ik er zelfs 5... Elke keer als ik bij de tandarts kom om een gaatje te vullen constanteerd ze weer opnieuw een gaatje. Ik ben er echt zoo klaar mee:(. Ik heb momenteel al anderhalf jaar een beugel. Ook heb ik vitamine D tekort en heb ik een boel slijtage aan me tanden IVM overbeet/overjet. De overbeet en overjet is inmiddel weg DMV beugel en osteotomie. De beugel zelf mag er bijna uit. Nu vraag ik mij dus af: Zouden deze 3 punten ervoor zorgen dat ik zoveel gaatjes in mijn tanden heb? En wat kan ik het beste doen? Zijn er speciale middeltjes op de markt om het beter te onderhouden?

Alvast bedankt :smt001
Maxi1992

Heb het al meerdere malen met mijn tandarts besproken. Die zegt we zien wel hoe het verder gaat na de beugel behandeling. Gelukkig mag die er 1 deze maanden uit. Voor de rest zijn me poetstechnieken goed en ben ik laatst nog bij de mondhygenist geweest. Maar kwa eten valt nog wel wat te halen. Heb soms best wel dagen dat ik veel cola en energy drink ijsjes koek snoep naar binnen toe werk. Reden dat ik dat veel eet is omdat ik toch geen gram aankom...
wo, 05/23/2012 - 19:12 Permalink
Chris888

Dan ben je dus niet ten einde raad, want er valt nog wat te verbeteren.

Je mag wat gebit betreft best wel wat snoepen, maar dan liever meer tegelijk en daarna een aantal uren niet, zodat je gebit steeds tijd krijgt te herstellen.
wo, 05/23/2012 - 19:21 Permalink
Maxi1992

Zal dat dan gaan doen. Minder snoepen en frisdrank.

Maar wat betreft me andere vraag, kan een tekort aan vitamine D lijden tot gaatjes? En omdat ik voorheen een overbeet en overjet had, deze verkeerde beet kan dit ook iets doen met de weerstand van mijn gebit?
wo, 05/23/2012 - 19:47 Permalink