tandsteen

Author:
bastrid
Posted:
do, 05/31/2012 - 21:08
Onze nieuwe tandarts konstateerd tandsteen onder tandvlees en wil dit verwijderen. Ik voel daar niks voor omdat ik zeer gevoelig ben voor ontstekingen en napijnen na allerlei ingrepen. Ik wil dit ook uitstellen omdat ik geen bloedend tandvlees heb, rose tandvlees heb, geen loszittende tanden enz. Laat ik echter de behandeling niet uitvoeren dan mag ik als patient niet meer in de praktijk verschijnen. Ik twijfel aan de diagnose en vermoed meer dat het een geld kwestie is. Dat is ook een reden voor mij om geen behandeling voorlopig te willen, kan het gewoonweg niet betalen. Des te meer omdat mijn man met dezelfde kwaal bij die tandarts behandeld dient te worden. Erg vreemd.
Lieneke

Als u tandsteen onder uw tandvlees heeft, is het weldegelijk ontstoken. Dat u daar niks van merkt, wil niet zeggen dat het dan niet zo is... Alls u het tandsteen laat zitten, dan zal het bot verder wegtrekken en de tanden uiteindelijk los gaan staan.
Waarom vraagt u niet een second opinion. Bijv. bij een mondhygienist? Een vrij gevestigde mondhygienist is vaak ook nog goedkoper. En als u het niet kunt betalen, deugt uw verzekering dan wel?
do, 05/31/2012 - 22:12 Permalink