Hallo,
Ik weet niet of ik dit topic in het juiste board plaats, maar hier mijn vraag.
Ik heb, zoals in op de foto te zien is veel plekken / gaatjes op mijn tanden. Ik heb hier twee jaar geleden voor het eerst last van gehad en toen heeft mijn tandarts een nieuwe gel gebruikt, waarmee de gaatjes/plekken gevuld werden. Daarbij is mij anti-carriës tandpasta aangeraden, die ik nog steeds gebruik. Dit werd toen veroorzaakt door het teveel drinken van fris, iets wat ik nu minder doe, want ik drink nu voornamelijk water.
Sinds 2/3 weken komen deze gaatjes echter weer terug, op dezelfde plaats als ik dat toen heb gehad. Wat is de beste oplossing voor dit probleem? Ik heb 3 maanden geleden de laatste controle gehad en toen was nog alles in orde.
Foto: http://tinypic.com/r/2n9yhr9/6
Ik weet niet of ik dit topic in het juiste board plaats, maar hier mijn vraag.
Ik heb, zoals in op de foto te zien is veel plekken / gaatjes op mijn tanden. Ik heb hier twee jaar geleden voor het eerst last van gehad en toen heeft mijn tandarts een nieuwe gel gebruikt, waarmee de gaatjes/plekken gevuld werden. Daarbij is mij anti-carriës tandpasta aangeraden, die ik nog steeds gebruik. Dit werd toen veroorzaakt door het teveel drinken van fris, iets wat ik nu minder doe, want ik drink nu voornamelijk water.
Sinds 2/3 weken komen deze gaatjes echter weer terug, op dezelfde plaats als ik dat toen heb gehad. Wat is de beste oplossing voor dit probleem? Ik heb 3 maanden geleden de laatste controle gehad en toen was nog alles in orde.
Foto: http://tinypic.com/r/2n9yhr9/6
Re: Bruine/zwarte plekken op tanden
Er zit nog lijm, waar alle aanslag van je gebit niet meer af te poetsen is, omdat lijm plakt.
Dit is denk ik een leermoment voor je tandarts.
En als die niet inziet dat het beter afgewerkt kan worden, dan wordt het tijd om te zien of je daar wel in goede handen bent.
Overigens complimenten voor de foto.
En voor het poetsen.
Als je dit de rest van je leven volhoudt, dan komt het wel weer goed met je gebit.
Maar er is duidelijk te zien dat je het nu beter poetst dan vroeger.
Er zitten allemaal witte randen langs het tandvlees waar tandbederf afgelopen maand nog actief was.
Dit zijn poreuze plekken die wit worden als er lucht langs komt.
Re: Bruine/zwarte plekken op tanden
Ik ben sowieso al aan het kijken voor een andere tandarts in mijn buurt. De tandarts die ik eerst altijd had is vanwege gezondheidsredenen moeten stoppen en daarvoor is er een andere tandarts in de plaats gekomen. In het begin was ik er tevreden over, maar nu heeft hij de praktijk zo uitgebreid dat je hem zelf nauwelijks ziet, maar alleen zijn assistenten.
Daarom ga ik nu overstappen naar een andere tandarts. Het is alleen nog even zoeken wie nog nieuwe patiënten aanneemt.