Een week of drie geleden heb ik een wkb gehad. Na de behandeling bleef ik pijn houden en ben ik na een week teruggekomen. Toen bleek dat de tandarts een kanaal was vergeten. Was erg vervelend want de pijn was schijnbaar niet nodig geweest. Nou ben ik een leek op het tandartsgebied maar een excuus was toch wel op z'n plaats geweest? Consequentie is ook dat ik deze extra keer inclusief foto e.d. moet betalen, terwijl zij een kanaal vergeten is.
Mijn vraag is eigenlijk of dit wel klopt? Nogmaals, ik weet niets van het tandarts beroep dus misschien komt het vaker voor om een kanaal te vergeten?
Mijn vraag is eigenlijk of dit wel klopt? Nogmaals, ik weet niets van het tandarts beroep dus misschien komt het vaker voor om een kanaal te vergeten?
Re: Tandarts (wortel)kanaal vergeten ..
Komt bij dat ik pas terug ook al een wkb heb gehad maar dan bij haar collega. Deze was veel voorzichtiger met mijn mond en hield rekening met mijn zenuwen (letterlijk en figuurlijk :wink:). Tandarts van nu heeft bij de 1e x wkb mijn tandvlees helemaal kapot gemaakt (kies linksonder helemaal achter), daar heb ik behoorlijk last van gehad. Haar collega was veel voorzichtiger (kies rechtsonder helemaal achter). Ook was de tandarts behoorlijk ruig met verdoving toedienen, dit deed veel meer pijn dan hoe de andere tandarts het deed. Tot slot heeft ze gister zo'n ding in mn mond gedrukt wat nodig is bij een foto maken, dit deed behoorlijk pijn maar ze drukte gewoon door, ik moest kokhalzen want het zat bijna in mn keel. Ze zei toen dat ik gewoon even moest volhouden. Ja dat snap ik, maar ik kokhals niet voor de lol. In elk geval is mijn mond ook daarbij beschadigd en zit er een soort van pijnlijke kras in mijn mond. Ook was ze bezig met boren en steunde met haar vingers daarbij op mijn tanden/tandvlees wat is gaan irriteren en als klap op de vuurpijl heeft ze perongeluk de boor tegen mijn tong aangehouden.
Ik ben echt geen klager en ik snap dat het best lastig is om met allerlei apparaten in een relatief kleine mond te werken, maar als ik de ene met de andere tandarts vergelijk zit er qua werkwijze, benadering en handelingen uitvoeren een behoorlijk verschil.. :(
Fijn dat ik even mijn verhaal kon doen, heb er zo de balen van!
Dit is gewoon balen, en doordat ik nu pijn heb blijf ik ervan balen. Ben dit jaar overgestapt naar een nieuwe tandarts (praktijk) en al 13 keer heen geweest, echt bizar. En had ik net in december mijn tandartsverzekering 1 stapje lager gezet omdat ik al zolang het hoogste pakket had maar er nooit gebruik van maakte... :o
Ik denk als ik hetzo lees dat je nuwelbijiemandzitmetverstandvan zaken, en mogelijk dat je hierna tijden lang niets gaat meemaken. Misschien is dat geruststellend.
Aha, dus zó voelt dat!
Ik ben natuurlijk regelmatig getuige van zo'n behandeling, en blijf het fascinerend vinden, dat gepriegel op de vierkante millimeter.
Echt heel knap.