tandhalzen opvullen?

Author:
jantine78
Posted:
vr, 06/29/2012 - 21:44
Beste mevrouw/meneer,
Al jaren heb ik last van teruggetrokken tandvlees. Dit is waarschijnlijk gebeurt door te hard poetsen en een hoop stress die ik destijds had. In de loop der jaren kan het erger worden als je ouder wordt, nu ben ik 34.
Ik poets al jaren electrisch, maar dan kan je toch niet te hard poetsen?

- Wat kan ik doen om erger te voorkomen?

Met mijn tandarts heb ik het gehad over een tandvleestransplantatie, hij vindt dat niet nodig. Hij zegt dat zoiets alleen voor cosmetische doeleinden is.
- zijn er nog meer behandelingen mogelijk om het gebit te behouden, ik heb weleens gehoord van een soort vullingen op de tandhals of sealen.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
toothje

Ik heb hetzelfde als jou en gehoord dat het niet uitmaakt voor het behoud van je gebit, dat dat met teruggetrokken tandvlees net zo goed behouden kan blijven. Je verliest je tanden er niet door, mits de oorzaak geen paradontitus is. Tandvleestransplantaties schijnen lang niet altijd goed te gaan. Opvullen kan maar dat doen ze eigenlijk alleen maar als pijnbestrijding, dus als je veel last hebt van de gevoelige tandhalzen.
vr, 06/29/2012 - 22:06 Permalink
Newtan

Ik kende vroeger iemand de een loodzware baan had en véél te hard poetste: een Kinderarts.
Die was 74 toen ik haar voor het eerst zag.
En die maakte zich al jaren geen zorgen meer over het teruggetrokken tandvlees.
Toen ik haar het laatst zag, was ze 87.
En ik heb er in die tijd nooit ook maar één tand uitgehaald.
za, 06/30/2012 - 00:07 Permalink