Hallo iedereen!
Ten eerste, bedankt dat u de tijd heeft genomen om dit topic te openen.
Vanaf mijn 7de heb ik altijd al klachten gehad. Het begon met gaatjes en op mijn 10de mijn eerste wortelkanaalbehandeling.
Ik heb altijd last van mijn gebit en naast dat er bijna geen zenuwen meer aanwezig zijn blijft het enorm veel pijn doen. De tandarts wil nu op bijna elke kies een kroon zetten.. dure grap en zoeel geld heb ik niet. Ik ben nu 20 jaar en ik ben er zat van. Ik heb namelijk ook nog 2 reuma ziektes en zit in een rolstoel. En als ik van de pijn van mijn gebit af ben, denk ik dat het allemaal een stuk beter gaat.
Het liefst heb ik gewoon een kunst of klikgebit. Elke tandarts die ik heb gehad zei: Nee dat moet je niet doen, je bent nog jong. We plaatsen gewoon kronen op je kiezen en is het probleem zo voorbij!
Nog even en ik trek zelf mijn gebit eruit. Zo wanhopig ben ik inmiddels.....
Wat zouden jullie mij voor advies geven..?
En als jullie het met mij eens zijn...wat zou ik dan doen... kunst of klik....?
Ten eerste, bedankt dat u de tijd heeft genomen om dit topic te openen.
Vanaf mijn 7de heb ik altijd al klachten gehad. Het begon met gaatjes en op mijn 10de mijn eerste wortelkanaalbehandeling.
Ik heb altijd last van mijn gebit en naast dat er bijna geen zenuwen meer aanwezig zijn blijft het enorm veel pijn doen. De tandarts wil nu op bijna elke kies een kroon zetten.. dure grap en zoeel geld heb ik niet. Ik ben nu 20 jaar en ik ben er zat van. Ik heb namelijk ook nog 2 reuma ziektes en zit in een rolstoel. En als ik van de pijn van mijn gebit af ben, denk ik dat het allemaal een stuk beter gaat.
Het liefst heb ik gewoon een kunst of klikgebit. Elke tandarts die ik heb gehad zei: Nee dat moet je niet doen, je bent nog jong. We plaatsen gewoon kronen op je kiezen en is het probleem zo voorbij!
Nog even en ik trek zelf mijn gebit eruit. Zo wanhopig ben ik inmiddels.....
Wat zouden jullie mij voor advies geven..?
En als jullie het met mij eens zijn...wat zou ik dan doen... kunst of klik....?
Re: Veel en vaak problemen met gebit... wat nu?
Als uw tandarts niet wil trekken, zal hij ook niet gaan trekken. Dus nadenken over een kunstgebit heeft dan in wezen geen zin..
Verder...een goed gesprek met de tandarts. Waarschijnlijk zal hij je vertellen dat je straks geen bot meer over hebt om de prothese op zijn plek te houden. En als je tot 750 vergoedt krijgt, begin dan eerst met een of een paar kronen en dan neem dan elk jaar er een of meerdere bij.
Een kennis van mij heeft een klikgebit op haar 23ste gekregen. Bij haar was het toen geen probleem. Ik weet niet waarom ze een klikgebit kreeg en aangezien ik geen contact meer met haar heb kom ik er waarschijnlijk ook niet meer achter.
Maar hoezo blijft er straks geen bot over bij mij maar bij haar wel..?
Ik wil niet zeurderig overkomen hoor! Ik probeer het te begrijpen :)
Wel fijn dat u op een zondag reageerd. Bedankt voor de reacties en alvast bedank voor de evt. volgende reacties.