Korrels in mijn mond na botopbouw

Author:
samuel
Posted:
za, 07/14/2012 - 18:14
Afgelopen woensdag is een van mijn tanden verwijderd omdat (na een ongeluk) de wortel gebroken bleek te zijn. Tijdens deze ingreep heeft de kaakchirurg een botopbouw gedaan met bepaalde korrels die hij vermengde met mijn bloed (Ik heb er geen verstand van dus ik hoop dat ik het goed uitleg).

Nu enkele dagen later begint de zwelling af te nemen en heb ik regelmatig van die korrels in mijn mond. Is dit iets om mij zorgen over te maken kan dit wachten tot mijn afspraak aankomende woensdag.

Alvast bedankt!
Piep

Goedemorgen!

Mijn vraag komt op precies hetzelfde neer: begin juni is bij mij de 11 vervangen door een implantaat, omdat door een fietsongeluk de wortel was gebroken. Ontzettend balen, want door een eerder fietsongeluk is mijn andere voortand - de 21 - ook al vervangen door een implantaat.

Tijdens het plaatsen van het implantaat bleek de situatie verre van ideaal; ook bij mij was botopbouw rondom het implantaat noodzakelijk waarbij kunstbot is gebruikt. Nog steeds komen er botkorrels onder de tandvleesrand tevoorschijn. Aangezien het ruim twee maanden geleden is dat het implantaat geplaatst werd, vroeg ik mij af of dit kwaad kan. Zowel mijn tandarts al implantoloog zijn op vakantie, vandaar dat ik de vraag hier voorleg.

Alvast bedankt!
wo, 08/15/2012 - 08:24 Permalink