Tanden schoonmaken na beugel-periode

Author:
WN
Posted:
zo, 07/15/2012 - 12:00
Hoi, ik heb een tijdje een beugel gehad en ook toen vond ik het schoon houden van de gebieden tussen de tanden belangrijk en zat ik dus altijd een kwartier met de flos door mn mijn beugel te puzzelen.

Toen mijn beugel er uit werd gehaald, dacht ik dat ik eindelijk weer heerlijk makkelijk kon flossen tussen mn tanden. Maar nu heb ik dus zo n spalkje gekregen, waardoor ik helemaal niet meer kan flossen! En ik heb echt het idee dat het een rotzooi os geworden daar tussen mn tanden.

Met zo n ragertje hou ik wel dat stukje net bij de tandvlees schoon, maar het gebied daaronder is, vanwege dat spalkje, ook met zo n rager niet te bereiken.

Wat moet ik doen??

En nog een kleine vraagje over totaal iets anders: Ik heb nooit last gehad van mij verstandskiezen, maar ik ben van plan om ze er komende week toch uit te laten trekken. Ik wil het gewoon preventief gedaan hebben, omdat er gezegd wordt dat het verstandig is om het voor je 25e gedaan te hebben, vanwege het herstel.

Maar ik ben echter als de dood (en ik wil ook nog gwn alle 4 weg hebben!!). Ik heb al een paar keer een extra tand/kies laten trekken, alleen dat gebeurde echt pijnloos voor mijn gevoel. Maar is het zo dat er een verschil in intensiteit zit tussen het verwijderen van een normale kies en een verstandskies?

bvd