Goed verdovings middel ? verschrikkelijke napijn na vulling

Author:
HH1982
Posted:
do, 07/19/2012 - 23:59
Hallo,

Ik heb twee dagen terug een gat laten vullen waar de vulling uit was gevallen.
De tandarts gaf aan dat de kans groot is dat de kies weer open moet wanneer mijn eigen tandarts weer aanwezig is, omdat er veel tandbederf was.
Mijn vraag is, wat is een goed verdovings middel ?
Ibuprofen 600mg poeder
500mg paracetamol
werken allemaal niet, wordt er alleen maar suf van maar de pijn gaat niet weg.
Kortom ik heb sterker spul nodig want de pijn is vrijwel alleen s'avonds en in de nacht voelbaar.
HH1982

Ik heb inderdaad een afspraak kunnen krijgen bij de waarnemer, 1e behandeling wortel kanaal gehad.
Dag verder is de pijn wederom niet te harden, tevens voel ik opeens ook een andere kies die aan de andere kant van kaak zit, waar de zenuw toch echt dood zou moeten zijn (al eerder kanaal behandeling gehad) het enige wat de pijn enigszins doet stoppen is koud water drinken of ijs eten.
Zijn dit normale symptonen ?
Ik lees allemaal berichten over antibiotica kuren en dergelijke, zou dit een oplossing kunnen zijn ?
za, 07/21/2012 - 15:42 Permalink
HH1982

Voor het moment ga ik er vanuit dat het gaat om na pijn, echter vind ik het wel vreemd dat die kies waar dus al eerder twee wortelkanaal behandeling hebben plaats gevonden ook opeens na bijna een jaar pijn doet.
Maar goed het zou ook zomaar de kies ernaast kunnen zijn.
Ik kijk het tot maandag aan, als het dan niet over is dan zal ik wederom naar de tandarts gaan. :smt009
za, 07/21/2012 - 19:31 Permalink
HH1982

Nou het horror scenario speelt zich momenteel af,de behandelde kies doet geen pijn meer.
Maar de andere kant waar dus al eerder de behandeling plaats heeft gevonden en afgerond zou moeten zijn doet sinds de pijn van de andere kies weg is absurd veel pijn.
De pijn is echt een dikke 10, moet het non stop koel houden met water en ijs om niet kapot te gaan van de pijn.
Ik neem maar geen paracetamol en/of ibuprofen in aangezien dat toch niet helpt.
Ik heb ook sinds een dag of twee een bultje aan de binnenkant van mijn mond, maar bij een andere tand.
En ik dacht dat ik eindelijk van de pijn af zou zijn :smt009
Morgen wederom een spoed afspraak maken bij de waarnemende tandarts, hopelijk kunnen zij het zsm voor mij oplossen want ik ga dit echt niet lang trekken.
ma, 07/23/2012 - 00:16 Permalink
HH1982

Gisteren wederom bij een andere waarnemer geweest (kan niet wachten tot mijn eigen tandarts terug is ...), foto laten maken.
De tandarts kon geen ontsteking vinden op de foto, wat wel prominent naar voren kwam was het feit dat mijn tandvlees flink ontstoken is.
Al met al met ik blij dat er geen ontsteking te zien is op de foto mits het een wortel punt ontsteking is, wat eventueel later nog op zou kunnen spelen.
De pijn is minder maar wel aanwezig, iemand nog tips of suggesties om van geïrriteerd tandvlees af te komen ?
Ik heb al een tube speciale tandpasta gekregen (perio.aid) en moet elke dag flossen.
di, 07/24/2012 - 15:46 Permalink