Kaakpijn en vage kiespijn

Author:
Lettie1988
Posted:
do, 08/02/2012 - 06:16
Hallo,

Ik kreeg ongeveer 2,5 week geleden op een zondag kiespijn aan de linkerkant en dan zowel boven als onder. Ik die maandag dus gelijk de tandarts gebeld en ik kon gelukkig die dag nog terecht. Er is toen een foto gemaakt en de pijn kon van verschillende dingen komen. Om te beginnen wilde ze eerst mijn verstandskiezen trekken, dus zo gezegd zo gedaan. Helaas was dit dus niet de oorzaak. Een paar dagen later zijn er 2 gaatjes gevuld, boven en onder. Ook daarna bleef ik pijn houden maar dan voornamelijk in m`n kaak. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat m`n kaakspier/gewricht overbelast is door knarstanden. Ik had ibrufen bruis 600 mg meegekregen voor de pijn en daarnaast slikte ik nog 1000 mg paracetamol. Beide slikte ik 3x per dag en soms nog wel vaker. Sinds afgelopen maandag avond is de pijn echt ondragelijk geworden. Ibrufen en paracetamol helpen niks meer. Ik dinsdag dus weer naar de tandarts geweest om een kies te laten vullen en te happen voor een bitje tegen het knarstanden. Ik heb die dag gelijk een recept voor diazepam 10 mg meegekregen in de hoop dat die spier zich ontspant en de pijn minder is maar helaas hielp dit niks. Ik zelf was wel behoorlijk van de wereld erdoor. Van ellende ben ik naar de huisarts geweest en die heeft diclofenac voorgeschreven. Dit hielp ook niks. In de avond nog naar de spoedtandarts geweest in de hoop dat hij misschien iets kon vinden maar hij vertelde me precies hetzelfde. Maar ondertussen was de pijn nog steeds ondragelijk en het enige wat helpt is dat bitje, maar daar moet ik nog 3 weken op wachten. Dus ik naar de huisartsenpost en daar kreeg ik tramadol voorgeschreven en werd er een schema opgesteld met wat ik wanneer moest slikken. Ik slik nu 3x per dag 1000 mg paracetamol, 50 mg diclofenac en 50 mg tramadol en 1x per dag een maagbeschermer. Ik ben er behoorlijk van van de wereld maar het helpt wel tegen de pijn. Nu heb ik sinds vannacht een kloppende kies links onder. Ik heb al die tijd wel last gehad van die kies maar er bleek niks mis mee te zijn aangezien het erop tikken en een koud watje niks deden. Nu kan ik er niet op kauwen zonder door de grond te gaan van de pijn terwijl ik zoveel pijnstillers slik. Weet iemand of dit een wortelkanaal behandeling gaat worden? Mijn eigen tandarts is op vakantie. Ik kan wel naar een vervangende tandarts maar daar moet ik waarschijnlijk gelijk betalen en daar heb ik het geld echt niet voor! Iemand nog tips??
Snowwhite30

Klinkt wel dat het een wortelkanaalbehandeling gaat worden naar mijn bescheiden mening, wees blij, is de pijn daarna tenminste weer over! Ik ben geen tandarts trouwens hoor. Ik heb gisteren mijn eerste wortelkanaal gehad, op een kies die ook niet pijn deed bij koude/warmte en bij tikken (achteraf was de zenuw dood, maar in de wortelpunt nog actief). De behandeling duurde bij mij maar 20 minuten inclusief verdoving. Ik moest 126 euro afrekenen, die rekening heb ik ingediend bij de verzekering, krijg je gewoon weer terug dat geld. De vervolgbehandeling kan wel bij je eigen tandarts. Ik zou gewoon gaan naar die diensttandarts. Echt doen hoor! Ik zou die pijn niet accepteren. Succes!
do, 08/02/2012 - 16:38 Permalink
Lettie1988

Ik ben vanmorgen geweest en er was niks bijzonders op de foto te zien dus hij wilde er niks aan doen. Ik moet wachten tot mijn eigen tandarts woensdag weer terug is van vakantie. Eind van de dag had ik zo`n pijn dat ik toch maar weer ben gaan bellen maar helaas hij wilde het niet doen. Ik een andere tandarts gebeld waar ik gisterenavond was geweest en ook die wilde het niet doen. Mijn moeder heeft toen contact opgenomen met de tandarts waar ik gisteravond ben geweest het hun hadden contact opgenomen met de tandarts waar ik vanmorgen was geweest om te vragen hoe het zat aangezien ik zoveel pijn heb. Dit komt waarschijnlijk allemaal van het tandenknarsen. Mijn tandarts had van de week gezegd dat ze me morgen zou bellen om te vragen hoe het gaat maar daar heb ik weinig hoop op. Ik moet dus sowieso tot woensdag wachten voordat ik naar mn eigen tandarts kan en dan is het maar te hopen dat mn bitje klaar is. Ondertussen dus aan de pijnstillers waar ik behoorlijk beroerd van ben. Daarbij komt ook nog eens dat ik gister bij mijn nieuwe baan had moeten beginnen maar door de pijn en pijnstillers gaat dit niet. Ik hoop dus dat ik snel mn bitje hebt want anders kan dit me wel eens mn baan kosten.
do, 08/02/2012 - 20:32 Permalink
Romy32

De behandeling duurde bij mij maar 20 minuten inclusief verdoving. Ik moest 126 euro afrekenen

Je weet dat de behandeling nog wel moet worden afgemaakt?
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat er een volledige wortelkanaalbehandeling in een kies is gedaan in 20 minuten...
do, 08/02/2012 - 21:23 Permalink
Romy32

Toch wel!

Ik weet dat de behandeling nog afgemaakt moet worden en dat dat geld gaat kosten. Het zij zo.

Ik volg je even niet meer :smt017
Je zegt 'Toch wel!' (als in: 'Er is een volledige wortelkanaalbehandeling gedaan in 20 minuten in een kies met drie kanalen')
Maar je zegt ook dat de behandeling nog moet worden afgemaakt.

Dat laatste is het geval. Wat je nu gehad hebt is alleen de start. De wortelkanalen zijn nog niet gevuld.
Pas als die wel gevuld zijn, is er een volledige wortelkanaalbehandeling gedaan.
vr, 08/03/2012 - 10:15 Permalink
Lettie1988

Nou ik heb vannacht weer een helse nacht gehad. Vanmorgen maar weer de huisarts gebeld voor een verwijzing naar de kaakchirurg aangezien de vervangende tandartsen hier dat niet wilde doen. Bij de kaakchirurg is er een foto gemaakt en ik moet een wortelkanaal behandeling krijgen. Dit had die tandarts die gisteren ook en foto heeft gemaakt moeten zien! het was sowieso geen aardige man en volgens mij had ie er gewoon geen zin in. Ik ben 1,5 week lang behoorlijk van het kastje naar de muur gestuurd terwijl ze me in een half uurtje van de pijn af hadden kunnen helpen en mij eeen hele hoop ellende hadden kunnen besparen. Maar blijkbaar vonden ze het makkelijker om het tandenknarsen overal de schuld van te geven. Maar goed ik moet zo om 5 uur bij de spoed tandarts zijn op het spreekuur en ik ga daar niet eerder weg voordat ze me geholpen hebben. Ik heb ondertussen vanaf gisteren ochtend al niet meer gegeten omdat ik niet kan kauwen en omdat ik misselijk ben van de pijnstillers. Vannacht heb ik uit wanhoop in 2 uur tijd 3 tramadols van 50 mg ingenomen. Niet dat het hielp maar goed. Ik hoop dat ik vannacht eindelijk lekker kan slapen na bijna 3 weken pijn te hebben gehad!

Klopt indd dat een wortelkanaalbehandeling in 2e gedaan word. Heb het eerder gehad en was zo blij dat ik toen van de pijn af was dat ik die tandarts wel kon zoenen haha.
vr, 08/03/2012 - 14:55 Permalink
Lettie1988

Ja gelukkig wel. Werd daar gelijk geholpen en ben nu van de ergste pijn af. Het is nog wat gevoelig maar dat is niet te vergelijken met de pijn die ik hiervoor had! aankomende week nog een afspraak maken bij mijn eigen tandarts om de wortelkanaal behandeling af te maken.
zo, 08/05/2012 - 12:54 Permalink