Probleemkies

Author:
maaikemmm
Posted:
ma, 08/06/2012 - 01:05
Hallo allemaal,

Ik heb al twee jaar klachten van kiespijn aan de rechterkant van mijn mond. Aan de achterste kies heb ik toen een keer een wortelkanaalbehandeling gehad. Ook zat er een verstandskies die ontstoken is geweest. Die is er nu uit. Ik bleef echter veel pijn houden en ben uiteindelijk doorgestuurd naar de kaakchirurg die mij weer doorstuurde naar de fysiotherapeut vanwege overbelaste kaakspieren. Voor zover ik weet knarsetand ik niet dus het blijft een beetje vaag hoe ik aan die overbelaste kaakspieren kom. Fysiotherapie hielp in eerste instantie goed. Maar na enige tijd kreeg ik toch weer kiespijn. Ben nog een aantal keer terug geweest en dat hielp dan weer wel maar het kwam ook af en toe weer terug, de ene keer heftiger dan de andere. Nu is vorige week de vulling van de kies met de wortelkanaalbehandeling afgebroken en daarna had ik ontzettend pijn. Kon snel bij de tandarts terecht die de vulling heeft vervangen. Volgens hem kon de pijn door het afbreken komen, of door die kaakspieren of door een breuk (in de wortel). Met de nieuwe vulling ging de pijn weer weg. Maar nu een week later is het terug. Aardig pijnlijk maar nog niet heel heftig. Maar ik kan dus heel lastig onderscheiden of de pijn van de kies of van de kaakspieren komt. Wat zal ik doen? Ben bang dat als ik naar de tandarts ga hij misschien dingen gaat doen die niet nodig zijn (omdat een breuk lastig te diagnosticeren is en het misschien toch de kaakspieren zijn). Wat kan er gedaan worden aan een breuk in de wortel van een kies? Moet hij er dan uit? Ik heb op internet gezocht maar kreeg geen duidelijkheid. Of toch maar weer naar de fysio (wat ook geen blijvende oplossing lijkt te zijn). Ik word redelijk gestoord van de pijn die steeds terug komt. Alle tips zijn welkom!
Ortholimburg

Wat kan er gedaan worden aan een breuk in de wortel van een kies? Moet hij er dan uit?

Hangt er een beetje van af waar de wortel precies gebroken is, maar toch heel veel kans dat de tand dan verloren is.
ma, 08/06/2012 - 18:06 Permalink