Gaten in mijn tandvlees na trekken verstandskies?

Author:
arankamiroucha
Posted:
di, 09/04/2012 - 17:27
Beste allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken op dit forum voor een antwoord op mijn vraag, maar geen van de beschreven problemen lijken voor mijn gevoel op die van mij. Ik zal het kort proberen uit te leggen.
Op 17 Augustus zijn mijn verstandskiezen aan de rechterkant verwijderd. Aangezien ik hele makkelijke verstandskiezen heb, was dit zo gebeurd. De bovenste zat iets vaster, waardoor er flink getrokken moest worden. Waarschijnlijk heb ik door dit gerommel ook een flink dikke wang gekregen. Hiervoor heb ik veel Arnica geslikt en ijs tegen mijn wang gehouden, wat duidelijk niet hielp. De zwelling nam gelukkig na ongeveer een week af, al bleef er een dikke schijf (waarschijnlijk de oorspronkelijke bloeduitstorting) in mijn wang zitten. Afgelopen zaterdag werd mijn wang, gek genoeg, weer dikker. Hierbij was hij ook flink rood en voelde het vrij warm. Deze zondag heb ik dan ook de eerste hulp post bezocht, aangezien het leek alsof ik, wederom, een tennisbal in mijn wang had verstopt. De SEH arts zei (na overleg met de kaakchirurg zelf) dat de bloeduitstorting was gaan ontsteken en schreef een antibiotica (Augmentin) voor. Nu de zwelling aan het afnemen is, kan ik voorzichtig met mijn tong tussen de dikke bult in mijn wang en mijn kaakbot voelen. Hier lijken echter gaten in mijn tandvlees te zijn gevallen en ik ben dan ook van mening dat je mijn kaakbot kan voelen. Het doet echter geen pijn, maar ik ben toch wel erg geschrokken. Is dit gevaarlijk en/of kan ik hier wat aan doen?
Ik heb geprobeerd om contact op te nemen met de kaakchirurg, maar op deze poli zetten ze klaarblijkelijk de telefoon al uit om 4 uur.

Bij voorbaat dank,
Aranka