Hallo,
Ik heb gisteren de definitieve kroon laten zetten. Heb een paar vraagjes:
1.Hoe lang duurt het genezingsproces (van het tandvlees om wat 'natuurlijker aan te sluiten')?
2.Ik voel een druk op mijn tanden, als ik meer dan 3u lig. Normaal? Mijn 'toebeet' voelt ook anders, beetje scheef, alsof hij toch te hoog zit (tandarts heeft wel klappertest gedaan met blauwe papiertjes) Ik krijg ook geen (superdun) flos tussen de kroon en de tand erachter. Not a chance. Zit hij wel ok??
3.Ik duwde daarstraks een beetje op het zere tandvlees met de vinger -tja- en meteen proefde ik een chemische smaak en ik rook ook zo'n zeer specifieke vieze chemische geur die ik soms opmerk bij andere mensen. (ik heb het niet over een stinkbek door tongbeslag) Ik vraag me altijd af wat er bij die mensen scheelt. Ik wil dat niet....wat is dat??
Alvast bedankt!
F.M.
Ik heb gisteren de definitieve kroon laten zetten. Heb een paar vraagjes:
1.Hoe lang duurt het genezingsproces (van het tandvlees om wat 'natuurlijker aan te sluiten')?
2.Ik voel een druk op mijn tanden, als ik meer dan 3u lig. Normaal? Mijn 'toebeet' voelt ook anders, beetje scheef, alsof hij toch te hoog zit (tandarts heeft wel klappertest gedaan met blauwe papiertjes) Ik krijg ook geen (superdun) flos tussen de kroon en de tand erachter. Not a chance. Zit hij wel ok??
3.Ik duwde daarstraks een beetje op het zere tandvlees met de vinger -tja- en meteen proefde ik een chemische smaak en ik rook ook zo'n zeer specifieke vieze chemische geur die ik soms opmerk bij andere mensen. (ik heb het niet over een stinkbek door tongbeslag) Ik vraag me altijd af wat er bij die mensen scheelt. Ik wil dat niet....wat is dat??
Alvast bedankt!
F.M.
Re: Kroon: druk op tanden, andere beet en vieze smaak/geur
Als je kies te hoog aanvoelt even bellen ze slijpen het zo bij, jij voelt het toch het beste. Over de chemische smaak durf ik niets te zeggen, misschien het cement?
Met flossdraad zou je er sowieso toch tussen moeten komen? Heeft de tandarts er geen flossdraadje tussendoor gehaald om de overige cement resten tussen de kiezen in te verwijderen?
Groetjes
De beet is beter, 's nachts nog wel wel druk op tanden daar... weer Neurofen moeten nemen...
Die chemische smaak/geur heb ik niet meer gehad na die ene keer, maar weet iemand toevallig wat voor type geur iemand heeft met ontstoken tandvlees? Ik denk dat het die geur was. Ik herken die soms bij anderen. Zeer vreemde penetrante geur, maar niet zwavelachtig van vb. tongbeslag want dat is zo mogelijk nog viezer. :smt016