Kiespijn, niets op foto te zien

Author:
ikzelf01
Posted:
ma, 09/24/2012 - 09:37
Hallo allemaal,

Ik heb al maanden een wat gevoelige kies linksboven (14). Deze kies heeft vorig jaar een diepe vulling gekregen. De kies is gevoelig voor warm en koud (wat erg kort duurt, tot maximaal 3-4 seconden na het eten of drinken van iets warms of kouds) en als ik er met een tandenborstel overheen ga, voel ik soms een 'kriebeltje'. Gevoelig dus, maar niet pijnlijk.

Ik ben ermee naar de tandarts geweest, die een test met een ijsblokje en met aantikken heeft gedaan. Van het aantikken voelde ik niets, van het ijsblokje had ik 2-3 seconden last. Ze heeft een foto gemaakt waar niks op te zien was en ze wist eigenlijk niet wat ze ermee aan moest. Ik mocht naar huis en moest terug komen als de gevoeligheid rond de 30-60 seconden lag i.p.v. een paar seconden.

In het verleden heb ik te hard rond deze kies gepoetst, maar de tandarts noemde dit niet als mogelijke oorzaak.

Nu heb ik de laatste week wat meer last van mijn kaak. Het is een drukkend gevoel linksboven (bij 13-14-15) die zich af en toe naar linksonder (17 tot 21) en heel soms naar rechts (28-29-30) verplaatst. Ik kan soms de pijnlijke kies aanwijzen als mogelijke oorzaak, maar meestal is het onduidelijk waar de oorzaak zit. Ook lijkt mijn oor soms de oorzaak te zijn en een andere keer is het mijn kaakgewricht (heb sowieso TMJ). Ik heb de afgelopen maand ook last van sinusitis.

Ik ben sowieso een sinusitis-patient, maar heb nooit zo'n druk op mijn kaak gehad. Vandaar dus dit topic.

Komt dit door de sinusitis of kan de kies aan het opspelen zijn? Is dit iets waar ik mee naar de tandarts terug moet? De druk is wat zeurderig, maar ik heb geen pijnstilling nodig, dus ik weet niet of dit 'ernstig genoeg' is, aangezien de gevoeligheid nog steeds niet lang aanhoudt na het eten van warm/koud...

Bij voorbaat dank voor de reacties!