Extra tanden weggehaald

Author:
Bureaulamp
Posted:
wo, 10/03/2012 - 12:05
Vanochtend zijn er bij mij twee kleine extra tanden weggehaald, die zich bevonden links- en rechtsbovenin naast de normale kiezen. Nu weet ik wat meestal wel of niet is geadviseerd/toegestaan bij het weghalen van kiezen, maar aangezien deze wonden aanzienlijk kleiner zijn dan normaal weet ik niet zeker hoelang ik moet wachten met bepaalde dingen. Veel mensen adviseren bijvoorbeeld geen koffie of hete soep kort na het verwijderen van een tand. Bovendien wordt roken sterk afgeraden. Ik heb er op zich niks op tegen om een paar dagen niet te roken of koffie te drinken, maar het zou erg fijn zijn als iemand hier advies kon geven over hoe lang dit aanhoudt. En als er nog andere limitaties zijn zou dit ook van pas komen :>
vV

zou even de praktijk bellen, die weten precies wat er gebeurt is. ik vind het overigens vreemd dat ze blijkbaar geen nazorginstructies gegeven hebben maar dat mogen ze alsnog even doen. Zij kennen de situatie, en de ene persoon en wond is de andere niet.
wo, 10/03/2012 - 13:04 Permalink
Bureaulamp

Ik heb inderdaad even de praktijk gebeld. Eerder vandaag probeerde ik het ook al maar toen kreeg ik iemand aan de lijn die er niets over durfde te zeggen. Nu weer geprobeerd en te horen gekregen dat ik voornamlijk niet mocht spoelen, hete vloeistoffen eerst goed af laten koelen en dat roken 'de genezing niet bevordert' maar anderzijds niet verboden is. Alcohol was ook geen goed idee, maar dat had ik zelf wel verwacht. Bedankt voor de snelle reactie hier!
wo, 10/03/2012 - 13:14 Permalink