Dag allemaal,
Ik had gehoopt mij niet te hoeven melden hier maar helaas.
Ik ga vanavond op weg naar schiphol. We gaan een prachtige reis door Louisiana en Arizona maken.
Maar ik werd zaterdagmorgen met een loszittende kroon (je kan hem wat heen en weer bewegen) en pijn bij het bijten.
De kroon is ca 2 jaar oud.
Ik ben naar de weekendtandarts gegaan en hij constateerde een wortelpuntontsteking. Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad en de zenuw in de kies is dood. Het moest er dus onder zitten.
Inmiddels doet ook mijn tandvlees zeer en de kroon lijkt iets omhoog te kopen.
Ik heb Broxil gekregen in een poging de ontsteking te onderdrukken omdat ik op vakantie ga. Ik weet nog niet of dit aanslaat. Het lijkt iets minder pijnlijk. Maar dat kan verbeelding zijn.
Graag krijg ik advies over wat te doen in de drie weken dat ik in de USA ben.
- als de AB niet aanslaat, andere variant proberen? Zo ja welke?
- de kies laten trekken?
- gewoon doorlopen en hopen dat mijn kies nog te redden is na drie weken?
- iets anders?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
Ik had gehoopt mij niet te hoeven melden hier maar helaas.
Ik ga vanavond op weg naar schiphol. We gaan een prachtige reis door Louisiana en Arizona maken.
Maar ik werd zaterdagmorgen met een loszittende kroon (je kan hem wat heen en weer bewegen) en pijn bij het bijten.
De kroon is ca 2 jaar oud.
Ik ben naar de weekendtandarts gegaan en hij constateerde een wortelpuntontsteking. Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad en de zenuw in de kies is dood. Het moest er dus onder zitten.
Inmiddels doet ook mijn tandvlees zeer en de kroon lijkt iets omhoog te kopen.
Ik heb Broxil gekregen in een poging de ontsteking te onderdrukken omdat ik op vakantie ga. Ik weet nog niet of dit aanslaat. Het lijkt iets minder pijnlijk. Maar dat kan verbeelding zijn.
Graag krijg ik advies over wat te doen in de drie weken dat ik in de USA ben.
- als de AB niet aanslaat, andere variant proberen? Zo ja welke?
- de kies laten trekken?
- gewoon doorlopen en hopen dat mijn kies nog te redden is na drie weken?
- iets anders?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
Re: wortelpuntonsteking onder een ca 2 jr oude kroon en vaka
Nu sinds enkele dagen voel ik als ik mijn tanden op elkaar zet dat de tand gevoelig is. Ook voel ik het als ik tegen de tand aanti