tandarts bewust geboord in gezond gebit

Author:
chloe777
Posted:
ma, 10/22/2012 - 00:35
Om een heel lang verhaal die nu al 1,5 jaar voortsleept kort te maken: Afgelopen week kreeg ik een brief van het tuchtcollege en ik had gelijk: Mijn toenmalige nieuwe tandarts (een keer geweest, nooit weer) had bewust 4 vulingen geboord, zelfs 3 vlaks, in kiezen waar op de foto's niks te zien was. Zelfs geen tandsteen.

Ik verzorg mijn gebit altijd grondig en het maakt niet uit hoe laat ik ga slapen (al was ik vroeger na het uitgaan 6 uur in de ochtend thuis) altijd eerst tanden poetsen, dan slapen. Ik kom 1 keer bij een nieuwe tandarts en meneer boort even 4 vullingen erin!
Het oordeel van het tuchtcollege: een waarschuwing (????!?!?)

Dat vind ik onbegrijpelijk!! ik ga dan ook in hoger beroep.
Maar ik wil ook een schade vergoeding, nu vroeg ik mij af.. Denken jullie dat ik daar recht op heb en hoeveel zou ik kunnen eisen?

Ik vind het zo vreselijk dat ik vullingen (4!!) heb in mijn kerngezonde gebit waar ik jaren zo mijn best voor heb gedaan.. (ik ben 30 jaar).

Hij belazert de hele boel maar op alle andere punten hebben ze mijn klachten afgewezen omdat er geen bewijs is.

Om het kort te houden zal ik het bij 2 voorbeelden houden: Hij zei tegen mij dat ik met mijn gebit om de 4 maanden een controle nodig had. Ik had mijn eerste afspraak in januari, de afspraak waar hij meteen maar even mn gebit verpestte, en de afspraak erna zou dus al in mei zijn! Ik vond dit al erg raar want de tandarts die ik had voor hem zei juist dat ik een sterk en gezond gebit heb en nu mijn nieuwe tandarst zegt hetzelfde. Daarbij had ik nooit gaatjes.
Ik kwam er bij toeval achter dat hij dat tegen al zijn patienten zegt. Toen ik in de wachtkamer zat hoorde ik iemand zeggen die uit de kamer kwam dat ze een afspraak over 4 maanden weer wilde. En later toen ik er nog een keer was om mijn foto op te halen toen zij weer een patient dat zij over 4 maanden een afspraak wilde.

en voorbeeld 2: hij heeft een behandeling gefactureerd voor een uitgebreide gebitsbehandeling + een fluoride behandeling, die heb ik nooit gehad. Meneer boorde even in een paar minuten 4 gaatjes en daarna kon ik weer vertrekken.

Ik snap niet dat het tuchtcollege zo coulant is!! (of laks, beter gezegd)
vV

over bepaling van schadevergoedingen gaat het tuchtcollege niet. Met de uitspraak in de hand kunt u naar de tandarts toe, en daar een claim neerleggen , wellicht gevolgd door een civiele (incasso-)procedure. Overigens zijn niet per se alle gaatjes ook zichtbaar op foto`s, dus om een heldere conclusie te kunnen trekken moet je eigenlijk de integrale uitspraak hier neerzetten.
ma, 10/22/2012 - 08:24 Permalink