Ik ben natuurlijk verdoofd. In de loop van de middag begon de verdoving uit te werken en nu heb ik geen last van de kies maar wel van mijn tong aan de kant waar ik geholpen ben (beneden, achterin)! Omdat deze in de weg zat, blijkbaar houd ik deze gespannen, krijg je een ding in je mond waardoor je tong niet in de weg zit. Mijn tong doet nu ontzettende pijn en ik kan amper eten. Heb dat toch geprobeerd maar werd er gewoon niet goed van. Pijn en erg brandend gevoel. Kan mijn tong beschadigd zijn door bv de boor of de tongklem? Mijn concrete vraag is of dat kwaad kan? Ik weet dat een wond in je mond snel geneest maar kan mijn speeksel een wond schoonhouden? Ik heb al met een vergrootspiegel gekeken en mijn tong ziet er rauw uit aan die kant. Als ik mijn tong naar de andere kant beweeg doet het zo'n zeer. Komt dit wel vaker voor?
Re: 1e behandeling voor kroon gehad vandaag, kies afgeslepen
Geduld? :wink:
Tja, kán. Door de boor bedoel ik dan. De tandarts waarmee ik werk gebruikt geen tongklemmen, dus daar weet ik niet zoveel vanaf.
Je vraagt of het kwaad kan, maar dat denk ik niet hoor.
Ik hoor je verder niet over bloed, dus echt diep zal de 'wond' niet zijn.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet pijnlijk kan zijn hoor! Bijt maar eens per ongeluk goed hard op je tong, dan vlieg je ook tegen het plafond :o
Houd het even in de gaten, maar het zal vast snel beter gaan.
Trouwens; misschien héb je wel ongemerkt op je tong gebeten, terwijl je nog verdoofd was....
Het is bijna onmogelijk dat ik er op die plek op heb gebeten. Ik hoop dat het snel beter gaat want als ik geen paracetamol inneem is eten bijna onmogelijk. Wat een gedoe.
Sterkte ermee.
Mijn vraag is eigenlijk of het normaal is dat je na het plaatsen van een kroon nog zoveel last kan hebben. Of zou het mijn tandvlees kunnen zijn? En terwijl ik het vraag realiseer ik mij dat ik al zoveel kronen heb laten plaatsen maar ik weet het niet meer, gelukkig vergeet de menselijke geest al die pijnen.