Ik heb vorige week woensdag 21 november mijn tanden en kiezen in de bovenkaak laten trekken en vandaag zijn de hechtingen eruit gegaan.
De prothese was veel te ruim en is opgevuld met softliner en vanochtend zat hij heerlijk strak.
Helaas was het drama met eten omdat hij te strak zat en kon hem vanavond niet meer in hebben.
Nu heb ik van de tandarts flink op mijn kaken moeten bijten in de softliner en vraag me af of je ook te hard kan bijten waardoor hij in een ontspannen kaak dus te strak zit.
Het liefst trek ik heel de boel eruit omdat ik hem niet in kan houden maar ja kan dat zomaar.
Het is weekend en kan nu niet naar mijn eigen tandarts maar zou ik hiermee naar de weekend tandarts kunnen gaan of doet deze er niets mee. Dacht dat het beter zou gaan maar helaas.
De prothese was veel te ruim en is opgevuld met softliner en vanochtend zat hij heerlijk strak.
Helaas was het drama met eten omdat hij te strak zat en kon hem vanavond niet meer in hebben.
Nu heb ik van de tandarts flink op mijn kaken moeten bijten in de softliner en vraag me af of je ook te hard kan bijten waardoor hij in een ontspannen kaak dus te strak zit.
Het liefst trek ik heel de boel eruit omdat ik hem niet in kan houden maar ja kan dat zomaar.
Het is weekend en kan nu niet naar mijn eigen tandarts maar zou ik hiermee naar de weekend tandarts kunnen gaan of doet deze er niets mee. Dacht dat het beter zou gaan maar helaas.
Re: prothese veel te strak
Re: prothese veel te strak
Het zit nu zonder pijn maar in orde is het nog steeds niet want de linker 1e kies zit in de weg met de kies van onder kaak.
Rechts achter sluit ruimer over mijn kaak dan links en heb constant het gevoel dat ik het gebit wat naar links moet doen of mijn kaak wat naar rechts met bijten anders raken die kiezen elkaar.
Ik heb het gevoel dat met het happen het gebit niet op de goede plek is gehouden, het was veel te ruim.
Als ik rechts achter heel hard naar links duw dan voel ik hem links op de goede plek en kan dan ook mijn kiezen op elkaar zetten maar door het laagje gaat het gewoon weer terug.
Het voelt allemaal niet goede aan en heb geen moment van de dag even rust in mijn mond omdat het allemaal niet goed aansluit.
Met andere woorden, ik wordt er knettergek van.