Tandvlees heelt niet

Author:
tristan
Posted:
ma, 12/24/2012 - 23:33
Hallo allemaal,

De afgelopen 3 maanden loop ik rond met een paar plekjes ontstoken tandvlees in mijn gebit. Ik poets 2 keer per dag elektrisch en ik gebruik elke avond voor het poetsen ragertjes. Het vreemde is dat mijn tandvlees altijd op dezelfde plekken ontstoken is, en de ontsteking wordt niet slechter, maar ook helaas niet beter.
Tussen mijn achterste kiezen heb ik de meeste last. Als ik mijn ragertje daar in steek om schoon te maken krijg ik een hevige stekende pijn tussen mijn kiezen die ik na het poetsen nog minstens een 1 uur zachtjes blijf voelen en erg onprettig wordt als ik met mijn tong op mijn kiezen druk.
Mijn tandvlees bloedt op de genoemde plekken wel een beetje maar niet erg veel. Het is wel roder gekleurd dan de rest van mijn tandvlees en mijn ragertje heeft een rare, een beetje rottende, geur als mijn ragertje tussen mijn kiezen is geweest.

Het vreemde is ook dat ik verder een goed gebit heb en nog nooit een gaatje heb gehad (ik ben 17).

Zou iemand mij tips kunnen geven om dit op te lossen?

groeten, Tristan
fransaki

Ik zeg mondhygieniste, en eventueel op foto's bekijken of er tandsteen te zien is wat onder het tandvlees zit. Professionele reiniging doet wonderen, en er kan gelijk beoordeeld worden of er geen schadelijke bacterie (n) bezig is (is niet alleen iets voor oudjes, maar kan ook op 17-jarige leeftijd).
ma, 12/24/2012 - 23:41 Permalink