Slotjesbeugel met vragen, antwoorden gezocht!

Author:
BeugelI
Posted:
vr, 01/04/2013 - 00:15
Hallo allemaal,
Ik heb een slotjesbeugel/blokjesbeugel en ik heb hem sinds 15 maart 2012. De orthodontist heeft gezegd dat ik hem ongeveer 14 maanden moest. Naar mijn idee staan m'n tanden nu al behoorlijk recht. Mijn kaak staat nog niet helemaal goed op elkaar vandaar dat ik waarschijnlijk nog een paar maanden moet wachten. Maar nu heb ik een paar vragen. In eerste instantie heeft mijn orthodontist in het begin op mijn achterste kiezen (4, rechts boven, libks boven, rechts onder, links onder) geen slotjes/blokjes geplakt. Mijn tanden staan door m'n beugel een beetje naar binnen (dat hoort volgens mijn ortho, dat krijg je soms met een beugel volgens hem) Maar mijn achterste kiezen staan dat dus niet. Nu wil hij er dus de komende afspraak wel slotjes/brackets op plakken. Dit vind ik een beetje raar want eigenlijk hoefde dat eerst niet. Waarom zou hij dat ineens wel willen terwijl dat boven ook zo is dus het eigenlijk helemaal geen problemen opleverd. Opzich is het niet zo'n probleem vind ik, maar ik ben wel bang dat die kiezen de komende dagen daarna erg veel pijn gaan doen kan dit kloppen?
Verder heb ik een paar maanden geleden elastiekjes gekregen. Die moest ik in een soort driehoekje dragen. Heb ik braaf gedaan maar meteen de volgende afspraak dat ik die elastiekjes gekregen had hoefde ik ze al niet meer in. Terwijl er wel verbetering in zat maar het nog niet helemaal goed stond. Dus ik snapte ook niet waarom ik opeens geen elastiekjes meer hoefde te dragen.
Nou dit waren mijn vragen voor deze x ik hoop op een antwoord.
Groetjes! Xxx
Romy32

Ik denk dat dit toch echt vragen zijn die je aan je eigen orthodontist moet stellen.
Hij is de enige die kan zien hoe je achterste kiezen op elkaar passen.
Als jij niet begrijpt waarom er nu nog brackets op die kiezen moeten, zeg dat dan tegen hem.
Hij kan dan uitleggen waarom het volgens hem nodig is, waardoor jij er misschien anders tegenaan gaat kijken.
En misschien is het wel niet direct nodig, maar wil hij het helemaal perfect hebben.
Als dat van jou niet hoeft, is het goed om dat met elkaar te bespreken.

Wat betreft de elastiekjes: dat is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal.
Je snapte niet waarom je ze opeens niet meer hoefde te dragen, maar heb je het ook gevraagd?
Misschien moet je ze op het eind nog een poosje dragen, of wordt de afwijking die je nog hebt op een andere manier gecorrigeerd.
Gewoon vragen aan je orthodontist, dat is het beste.
za, 01/05/2013 - 10:55 Permalink
BeugelI

Ik ben trouwens 2 weken geleden ongeveer weer naar de ortho geweest en hij heeft die slotjes geplakt op mn kiezen heelemaaal achteraan. Nog geen nieuwe draad erdoor heen want ze moesten nog 'vastgroeien' ofzoiets, volgende keer dus wel. En de orthodontist zei ook dat hij de volgende afspraak of de afspraak daarna een afspraak wilt maken voor een afspraak dat me beugel eruit mag (: (beetje veel afspraak in die zin hihi). Daar was ik eigenlijk wel blij mee om te horen, we zullen t wel zien en moeten weer afwachten tot de volgende afspraak!
za, 02/09/2013 - 23:45 Permalink