Gezwollen klier en losse kies.

Author:
ScoobySnack
Posted:
za, 01/05/2013 - 11:11
Hallo,
Ik heb een vraag.
Eind oktober is er bij mij links onder een kies getrokken met behoorlijk wat geweld. De kies brak af en de tandarts kon één wortelpunt niet verwijderen. Ik werd verwezen naar de kaakchirurg.
Deze heeft de dag erna de wortelpunt verwijderd.
Een aantal weken geleden (5 à 6) begon mijn klier op te zetten. Echt pijn in mijn kaak had ik niet meer maar kreeg wel steken af en toe.
Ik ging met deze klachten naar de tandarts en deze vertelde mij dat alles er prima uitzag en dat hij geen noodzaak zag een foto te laten maken. De pijnlijke gezwollen kllier moest een andere oorzaak hebben.
Nu ben ik weken verder en heb ik nog steeds dezelfde klachten.
Wat mij ook opvalt is dat de kies naast de getrokken kies een klein beetje los zit en nog steeds erg gevoelig is.
Ik ga maandag de tandarts maar even bellen maar ben benieuwd naar evt.advies of ervaringen hier in het forum.

Alvast erg bedankt voor uw reactie.
ScoobySnack

Dank u wel voor uw reactie.
Ik ben nogal bang om terug te gaan maar zal maandag meteen bellen.
Ik ben erg angstig en heb er zelfs pijn in mijn buik van...
Ik weet dat u niets zinnigs kunt zeggen maar zou u mij een klein beetje gerust kunnen stellen?
Ik ben zo bang dat het open gesneden moet worden ....
za, 01/05/2013 - 13:03 Permalink
ScoobySnack

Hallo,
Ik ben vandaag naar de tandarts geweest. Hij heeft een OPT gemaakt, een koude test gedaan en tikken met een ijzer staafje tegen verschillende kiezen en tanden. Tandvlees ook nagekeken maar er was niets te vinden.
Intussen ben ik flink radeloos omdat de pijn zo ontzettend heftig is. Vooral als ik ga liggen komt als een aanval. Slapen lukt al 2 dagen niet. Ik ben behoorlijk radeloos. Pijnstillers werken niet goed.

Volgens de tandarts zou de oorzaak kunnen liggen in het klemmen van mijn kaken. Ik heb een splint aangemeten gekregen. Volgende week kan ik die ophalen.

Klopt het dat door het klemmen van de kaken zo'n heftige pijn ontstaat op den duur? De pijn straalt ook naar mijn keel en mijn oor.

Zijn er nog andere opties die ik zou moeten ondernemen?
Ik hoor het graag.
do, 01/10/2013 - 18:18 Permalink